Aluesuunnittelun uutiset ja artikkelit

Kaava

Artikkelit

12.4.2017Uudenmaan liiton selvitys kertoo: Miltä matkailun tulevaisuus Uudellamaalla näyttää?

Sightseeing. Kuva Tuula PalasteUudenmaan liitto on julkaissut Matkailun aluerakenne 2050 -selvityksen. Selvityksessä on luotu tulevaisuuden kehityskuva matkailun maankäytön osalta sekä linjattu toimenpiteitä tulevaisuuden tavoitteiden saavuttamiseksi.

15.2.2017 10.43Väestö- ja työpaikkaprojektiot pohjustavat maakuntakaavaa

Nuoret. Kuva Tuula PalasteUudenmaan liitto on julkaissut selvityksen, jossa kuvataan vaihtoehtoisia Uudenmaan aluetalouden skenaarioita ja niiden perusteella laadittuja kunta- ja seututasoisia väestö- ja työpaikkaprojektioita vuoteen 2050 asti. Projektioiden välisiä eroja selittävät talouden, väestön ja työpaikkojen kasvunopeus ja kasvun suuntautuminen Uudenmaan eri seuduille.

15.2.2017Tulevaisuustarkastelu antaa kaavatyölle suuntaa

Uutelan kanava, kuva Tuula Palaste-EerolaUudenmaan liitossa on laadittu maakunnan tulevaisuutta vuoteen 2050 hahmotteleva tulevaisuustarkastelu, joka pohjustaa seuraavaa Uusimaa-ohjelmaa sekä Uusimaa-kaavaa. Työssä on tutkittu tulevaisuuden kehityssuuntia ja niihin vaikuttavia ilmiöitä.