13.2.2017 Uusimaa-kaava 2050 vauhtiin – Kommentoi osallistumis- ja arviointisuunnitelmaa 13.3. mennessä

Uusimaa-kaavan osallistumis- ja arviointisuunnitelma on julkaistu kaikkien uusmaalaisten tutustuttavaksi. Suunnitelmaa on mahdollista kommentoida 13. maaliskuuta saakka. Samalla kaavatyö kuulutetaan vireille.

13.2.2017 Piirrosvideo kertoo, miksi maakuntakaava on tärkeä

Uusimaa-kaavaa tehdään nyt uusmaalaisille tutuksi upouudella Miksi maakuntakaava on tärkee -videolla. Piirrosvideo kertoo viihdyttävästi maakuntakaavan merkityksestä ja roolista Uudenmaan suunnittelussa.

7.2.2017 Uudenmaan päästökehitys kääntynyt selvään laskuun

Uudenmaan päästökehitys on ollut uusimpien laskentojen perusteella hyvä. Päästöt ovat vähentyneet viisitoista prosenttia vuodesta 2012. Asukasta kohden uusmaalaiset tuottavat kasvihuonekaasupäästöjä vähemmän kuin Suomessa keskimäärin.

9.11.2016 Neljäs vaihemaakuntakaava nähtäville kuukauden ajaksi

Uudenmaan neljännen vaihemaakuntakaavan ehdotus on julkisesti nähtävillä 9.11–9.12.2016. Aineistoihin voi tutustua Uudenmaan liiton toimistossa, kaavaehdotuksen verkkosivuilla, maakuntakaavojen karttapalvelussa sekä kaikissa Uudenmaan kunnissa. Kaavan ratkaisuihin tyytymättömällä on kuukausi aikaa tehdä muistutus.