Uutishuone palveluksessasi

Uutishuone palvelee Uudenmaan liiton ja maakunnan ajankohtaistietoa etsivää.

PuhekuplaLöydät uutispalvelusta tiedotteemme ja ajankohtaisia artikkeleita. Pääset myös kurkistamaan miten Uusimaa näyttäytyy mediassa.

Uutiskirje Uutiskirjeitämme tilaamalla saat ajankohtaiset uutiset suoraan sähköpostiisi.

KuvatKuva- ja logopankista voit ladata käyttöösi liiton logon ja maakunnan vaakunan. Tarjolla on myös valokuvia maakuntavaltuuston ja -hallituksen puheenjohtajista sekä liiton henkilöstöstä.

Uusimmat tiedotteet

24.4.2017 12.48Maakuntahallituksen päätökset 24.4.2017

Hallitus 24.4.2017. Kuva Seija Elo

Uudenmaan maakuntahallitus kokoontui maanantaina 24. huhtikuuta ja valitsi vuoden 2017 Uusimaa-palkinnon saajaksi Finlandia-laulajat. Hallitus hyväksyi neljännen vaihemaakuntakaavan ehdotuksen, antoi lausunnon alueiden kehittämistä ja kasvupalveluja koskevasta lakiluonnoksesta, päätti neuvottelujen käynnistämisestä maakunnan väliaikaishallinnon nimeämiseksi sekä teki EAKR-hankkeiden rahoituspäätöksiä.

Uusimmat artikkelit

12.4.2017Uudenmaan liiton selvitys kertoo: Miltä matkailun tulevaisuus Uudellamaalla näyttää?

Sightseeing. Kuva Tuula PalasteUudenmaan liitto on julkaissut Matkailun aluerakenne 2050 -selvityksen. Selvityksessä on luotu tulevaisuuden kehityskuva matkailun maankäytön osalta sekä linjattu toimenpiteitä tulevaisuuden tavoitteiden saavuttamiseksi.

7.3.2017Yliopistojen näkemykset tulevaisuudesta vahvasti esillä Brysselissä

Yliopistot Suomi 100 -seminaariSuomalainen tutkimus- ja innovaatio-osaaminen sekä Euroopan koulutuksen tulevaisuus kokosivat alan huiput korkean tason tapahtumaan Suomen pysyvään EU-edustustoon Brysseliin helmikuun lopulla. "Open, excellent and attractive research, innovation and education – The Finnish model" -seminaarin 90 kutsuvieraan joukossa oli hieno edustus suomalaisten yliopistojen akateemisia avainhenkilöitä sekä EU-instituutioiden toimijoita.