Uusimaa-viikko mukaan juhlavuoden ohjelmaan

4.10.2016

7.–12.5.2017 vietettävän Uusimaa-viikon aikana tutuiksi tulevat maakunnan vahvuudet viidestä eri näkökulmasta.

Pääteemana on Suomen juhlavuoden hengen mukaisesti yhdessä vahva.

– Pääteema on selvästi sytyttänyt toimijoita. Ensimmäistä kertaa Uusimaa-viikko alkaa jo sunnuntaina, kun Hyvinkään seurakunta järjestää ulkoilmatapahtuman. Tämä ekumeeninen vivahde on esimerkki siitä, että yhdessä vahva haastaa tekijöitä ajattelemaan perinteisten rajojen ylitse, kertoo Uusimaa-viikon koordinaattori Tarja Haili.

Uusimaa-viikko_Suomi100-logolla

Uusimaa-viikon jokaisella päivällä on oma alateemansa ja pääjärjestäjänsä. Päiväteemat avaavat ikkunoita Uudenmaan tulevaisuuskuviin ja esittelevät maakunnan hyväksi tehtävää työtä. Maanantain teemana on ympäristö, ja tiistaina keskitytään hyvinvointiin. Keskiviikkona nostetaan esiin kulttuuria ja yhteisöllisyyttä. Loppuviikon aikana käsitellään osaamista ja koulutusta sekä kilpailukykyä.

Päiväkohtaiset teemat tuovat yhteen toimijoita maakunnan eri osista ja yhteiskuntasektoreilta. Esimerkiksi kunnat, oppilaitokset ja järjestöt pohtivat keskusteluissa maakunnan tulevaisuutta nykyisten voimavarojen ja tulevien haasteiden kautta. Uudenmaan asema luovana ja hyvinvointia koko Suomelle tuottavana maakuntana halutaan säilyttää.

– Uusimaa-viikon ohjelmassa on tilaa uusille tulijoille. Haluamme saattaa yhteen toimijoita koko Uudenmaan alueelta, Haili lisää.

Uusimaa-viikon verkkosivut ovat osoitteessa www.uusimaaviikko.fi.

Lisätietoja:

Tarja Haili, Uusimaa-viikon koordinaattori