Haku

Maakuntien liitot: Yhdessä oppien ja kehittyen -hanke tukee liittojen henkilöstöä

Maakuntien liitot: Yhdessä oppien ja kehittyen -hankkeessa rakennetaan toimintamalli maakuntien liittojen henkilöstön työn tukemiseksi. Tavoitteena on henkilöstön osaamisen kehittäminen, vertaisoppiminen, tiedon jakaminen ja verkottaminen.

Projekti pyrkii ennakoimaan toimintaympäristön muutosta ja vähentämään liittojen työntekijöiden epävarmuutta tulevaisuudesta sekä lisäämään työmotivaatiota kehittämällä osaamista muun muassa digitaidoissa.

Projektin tavoitteina ovat myös työn sujuvoittaminen ja koetun työn mielekkyyden lisääminen, parhaiden työ- ja toimintamallien jakaminen ja hyödyntäminen, maakuntien liittojen toiminnan ja yhteistyön jäntevöittäminen ja liittojen asiantuntijoiden verkottuminen. Hanketyötä tehdään verkostomaisesti maakuntien liittojen kesken ja projektin pääasiallisin toteutuskeino on vertaisoppiminen.

Hankkeessa ovat mukana kaikki Suomen maakuntien liitot. Projekti rahoitetaan Kevan työelämän kehittämisrahalla ja maakuntien liittojen omarahoitusosuudella. Projektin palveluntuottaja on Kuntaliitto, Uudenmaan liitto vastaa projektin johtamisesta. Projektin kesto on 1.1.2022–30.11.2023.

Maakuntien liitot Yhdessä oppien.

Hankkeessa tapahtunutta

Tilaisuus järjestettiin Tampereen keskustassa, Monitoimitalo 13:ssa. Tilaisuus oli suunnattu kaikille projektista kiinnostuneille ja erityisesti toimenpiteisiin ilmoittautuneille, ja se järjestettiin hybridimuodossa.

Tilaisuuden ohjelma ja aikataulu

9.30–10.00 Ilmoittautuminen ja kahvit

10.00–11.00 Voimaa verkostoista – opitaan ja edetään yhdessä, Timo Järvensivu, Uotta Oy

11.00–11.30 Ajankohtaista hankkeesta, Rosa Tuomi, Kuntaliitto