Haku
Sinisellä pohjalla teksti Uudenmaan science meets regions ja European commission -logo.

Uudenmaan Science Meets Regions -ohjelma

Uudenmaan liitto on käynnistänyt kansainvälisestikin kunnianhimoisen Uudenmaan Science Meets Regions -ohjelman. Euroopan komission Joint Research Centerin kanssa yhteistyössä järjestettävän kokonaisuuden tavoitteena on edistää Uusimaa-ohjelman kärkitavoitteiden saavuttamista tietoon perustuvan päätöksenteon keinoin.

– Uudenmaan yritykset, tiedeyhteisöt ja kunnat on kutsuttu mukaan tavoittelemaan yhdessä hiilineutraaliutta, investointeja ja työpaikkoja. Lähestymme laajoja aiheita uudenlaisella tekemisen tavalla, jossa yhdistämme maakunnan tieteen- ja taiteentekijät sekä kokemusperäisen tiedon tarjoajat eli yritykset, maakuntahallituksen puheenjohtaja Markku Markkula kertoo.

Huipputasokas ohjelmakokonaisuus koostuu useasta tapahtumasta – tavoitteena innovaatiot

Vaikuttajafoorumin avaustapahtuma Musiikkitalossa kokosi 4.4. yhteen EU-toimijoita ja Uudenmaan alueen päättäjiä sekä tieteen, taiteen, yritysten, julkisen ja yksityisen sektorin edustajia.

Science Meets Regions -ohjelma jatkuu kolmella innovaatioleirillä 4.5., 1.6. ja 17.8.2022. Näiden teemat on johdettu Uusimaa-ohjelman kärkitavoitteista vuodelle 2030. Ensimmäisen innovaatioleirin tavoitteena on kehittää Uudenmaan alueen tutkimus- ja kehitystyötä sekä erityisesti yhteisen tekemisen tapoja.

Kesäkuun alun innovaatioleirillä kehitetään uusia keinoja sille, miten Uudenmaan maakunnasta muokataan hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä. Elokuussa pidettävällä leirillä etsitään keinoja Uudenmaan maakunnan työllisyysasteen nostaminen 80 prosenttiin vuoden 2030 loppuun mennessä.

Ohjelma huipentuu syyskuussa pidettävään päätösseminaariin, jossa kootaan yhteen kärkiteemoja koskevat ajatukset ja toimenpiteet. Uudenmaan Science Meets Regions -ohjelman pidemmän aikavälin tavoitteita ovat tieteen ja kokemusperäisen tiedon yhdistävät innovaatiot.

Seuraa Uudenmaan Science Meets Regions -vaikuttajafoorumin etenemistä Twitterissä(siirryt toiseen palveluun) ja osallistu keskusteluun! Tavoitteenamme on luoda Uudellemaalle innovaatioita ja hyvinvointia.

Uudenmaan Science Meets Regions -ohjelma jatkuu seuraavaksi toisella innovaatioleirillä 1. kesäkuuta. Pysy siis kuulolla ja osallistu keskusteluun. Tehdään Uudenmaan tavoitteista yhdessä totta!

Katso Musiikkitalossa pidetty vaikuttajafoorumin avaustapahtuma

Vaikuttajafoorumin avaustapahtuma Helsingin Musiikkitalossa kokosi huhtikuun alussa yhteen EU-toimijoita ja alueemme päättäjiä sekä tieteen, taiteen, yritysten, julkisen ja yksityisen sektorin edustajia.

– Uudenmaan kärkitavoitteet ovat kansainvälisestikin kunnianhimoisia, ja siksi niiden ratkaisemiseen tarvitaan erilaisia lähestymiskulmia ja eri toimijoiden pitkäjänteistä yhteistyötä, Markkula korostaa.

Katso vaikuttajafoorumin tallenne (Tekstityksen saa käyttöön videon alaosan valikosta):

Lisätietoja Science Meets Regions -ohjelmasta:

Maakuntahallituksen puheenjohtaja Markku Markkula
puh. 050 464 2455, markku.markkula@aalto.fi