Kulttuuriperintö ja kestävä matkailu ovat webinaarin keskiössä 3.10.

Strömforsin ruukin punaisia rakennuksia sekä ihmisiä kahvilassa. Uudenmaan liiton ja Museoviraston logot.

Mitä lisäarvoa kulttuuri ja kulttuuriperintö voivat tuoda matkailuun? Haluatko oppia lisää kulttuuriperinnön mahdollisuuksista kestävän matkailun kehittämisessä? Mitä ovat oman maakuntasi kulttuuriperinnön vahvuudet ja miten matkailu voisi hyötyä niistä?

Olet lämpimästi tervetullut Uudenmaan liiton ja Museoviraston järjestämään Kulttuuriperintö ja kestävä matkailu -tilaisuuteen torstaina 3.10.2024 klo 13–15 Teamsin välityksellä.

Tilaisuudessa kuulet kulttuuriperintöalan kansainvälisistä ohjelmista ja sopimuksista sekä siitä, mitä mahdollisuuksia ne voivat tarjota matkailu- ja kulttuuriperintöalan yhteiselle kehittämiselle aina ruohonjuuritasolta lähtien. Tilaisuus on osa Museoviraston maakuntakiertuetta.

Kulttuuriperintö ei ole vain museoiden toimintaa, vaan siihen kuuluu myös esimerkiksi taide, rakennettu ympäristö ja maisemat, ruoka- ja juomakulttuuri, juhlaperinteet ja luontoon liittyvät aktiviteetit. Matkailusta tuttu ”live like a local” -trendi limittyy tiiviisti elävään kulttuuriperintöön.

Webinaari on suunnattu kulttuuri- ja kulttuuriperintömatkailun parissa työskenteleville ja kaikille aiheista kiinnostuneille, kuten matkailutoimijoille, museoille, kotiseututoimijoille sekä kuntien edustajille yli toimialarajojen. Webinaari tallennetaan. Tallenne julkaistaan Uudenmaan liiton Youtube-tilillä. Kutsua saa vapaasti välittää eteenpäin.

Tervetuloa mukaan!

13.00 Tilaisuuden avaus
Tarja Koistinen, erityisasiantuntija, Uudenmaan liitto

13.05 Johdanto: kulttuuriperinnön mahdollisuudet kestävän matkailun kehittämisessä