Nätverk

Kategorier:

29.9.2022

Representanterna för europeiska entreprenörsregioner samlades i Helsingfors – Beröm till iEER-projektet som har uppmuntrat till förändringar

Representanterna för sju europeiska entreprenörsregioner samlades i Helsingfors där hölls iEER-projektets avslutande evenemang. Projektet fick beröm för att ha uppmuntrat till främjande av ett hållbart entreprenörskap. I evenemanget delades också erfarenheter av innovationer, till exempel bedömning av sociala effekter som togs i bruk i Nordirland vid konkurrensutsättning av offentliga upphandlingar.

21.10.2021

Nyland startar upp förberedelserna inför temaåret som europeisk entreprenörsregion

Nyland är en av sex EU-regioner som belönats med utmärkelsen Europeisk entreprenörsregion (European Entrepreneurial Region, EER). Förberedelserna inför temaåret 2022 har kommit igång under ledning av Nylands förbund. De huvudsakliga temana är företagande inom cirkulär ekonomi, digitalisering och grön omställning.

24.3.2021

Flygplatsområdets aktörer lyfter fram hållbar utveckling som trumfkort

Flygplatsområdets aktörer har idag i Vanda offentliggjort ett gemensamt klimatmanifest som är unikt i hela världen. Förut har man inte gjort utfästelser om hållbar tillväxt på så bred front. Företagen, organisationerna och de offentliga aktörerna i området har för avsikt att resa sig ur pandemikrisen och bli ännu bättre.

4.2.2021

Eero Venäläinen blir byråchef för Helsinki EU Office

Nylands förbunds utvecklingschef Eero Venäläinen har utsetts till byråchef för Helsinki EU Office. Han tillträder i början av april. Byråns nuvarande chef Krista Taipale övergår i början av mars i Tavastlands förbunds tjänst.