Uudenmaan liitto Ajankohtaista Yhteystiedot
Uutinen

Tervetuloa Tulevaisuustutkaan 29.2.: Uudestamaasta Euroopan innovatiivisin alue?

Oranssi tausta, jonka keskellä ympyrä. Ympyrän päällä valkoinen vino palkki, jossa lukee Tulevaisuustutka.

Mitkä elementit luovat maailmanluokan innovaatiokeskittymän Uudellemaalle? Millaisia toimenpiteitä tarvitaan, jotta Uudenmaan kunnianhimoiset TKI-tavoitteet voidaan saavuttaa? Näitä kysymyksiä käsitellään Tulevaisuustutka-webinaarissa torstaina 29. helmikuuta klo 8.15–9.15.

Uudenmaan maakunta on asettanut tavoitteen nousta Euroopan innovatiivisimmaksi alueeksi vuoteen 2030 mennessä. Tavoitteena on kasvattaa tutkimus- ja kehittämistoiminnan (T&K) panostuksia viiteen prosenttiin maakunnan bruttokansantuotteesta.

Tavoitteen saavuttamiseksi tarvittavia toimia on tunnistettu juuri julkaistussa Uudenmaan EU-tasoisen TKI-toiminnan tiekartassa. Tiekartassa määritellään alueemme vahvuudet sekä keinot edistää TKI-toimintaa kärkiklustereiden ja osaamisen avulla.

Webinaarissa keskustellaan konkreettisista toimista, joilla saamme rakennettua maailmanluokan innovaatiokeskittymän Uudellemaalle ja kasvatettua TKI-panostuksia niin kansallisesti kuin alueellisesti. Puheenvuoroissa pohditaan myös laajemmin innovaatiopolitiikan laajentumista teollisuuspolitiikaksi sekä Uudenmaan mahdollisuuksia nousta tutkimus- ja innovaatiotoiminnan edelläkävijäksi.

Webinaarin puhujat:

Tilaisuuden juontaa innovaatioasioista vastaava EU-asiantuntija Venla Virkamäki Uudenmaan liitosta.

Tulevaisuustutka-webinaarisarjassa ennakoidaan globaaleja muutosvoimia ja niiden vaikutuksia Uudellemaalle. Uudenmaan liiton järjestämät Tulevaisuustutka-webinaarit ovat avoimia kaikille maakunnan tulevaisuudesta kiinnostuneille.

Tilaisuuteen ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Webinaarin tallenne julkaistaan Uudenmaan liiton Youtube-tilillä(Siirryt toiseen palveluun).

Lisätietoja:

Ida Honkanen

Kansainvälisten asioiden asiantuntija

+358 40 523 7587

Helsinki Smart Region -brändi, älykkään erikoistumisen strategian toimeenpano, kansainväliset vierailut

Palvelee myös ruotsiksi