Lila teksti Uudenmaan maakuntaparlamentti, Nylands landskapsparlament

Maakuntaparlamentti, vuosittainen ykköstapahtumamme

Uudenmaan Maakuntaparlamentti on vaikuttajafoorumi, joka kokoaa vuosittain satoja osallistujia ajankohtaisten teemojen pariin. Parlamentti on vakiintunut alueen ykköstapahtumaksi, jossa kuntien päättäjät ja asiantuntijat sekä muut maakunnan toimijat tapaavat. Parhaimmillaan mukana on ollut yli 400 osallistujaa.

Maakuntaparlamentti on järjestetty yleisimmin niin, että tapahtuman ensimmäinen päivä on pidetty Helsingissä ja jatko joko Tallinnan tai Tukholman laivalla. Osallistuja on voinut olla mukana joko pelkästään ensimmäisenä päivänä tai osallistua koko ohjelmaan risteilyineen.

Kevään 2022 parlamentti peruttiin koronatilanteen vuoksi

Synkän koronatilanteen vuoksi 10.–12.2.2022 pidettäväksi suunniteltu Uudenmaan Maakuntaparlamentti jouduttiin perumaan.

Mittava tapahtuma ei ollut suurten tartuntalukujen vuoksi mahdollinen. Koronan vuoksi Maakuntaparlamentti on ollut tauolla jo pari edellistäkin vuotta. Tällä kertaa tapahtuman ohjelma oli lyöty lukkoon, ja mukaan oli jo ehtinyt ilmoittautua iso joukko maakunnan vaikuttajia. Olemme olleet yhteydessä kaikkiin ilmoittautuneisiin.

Hyvää kannattaa odottaa: tapaamme Maakuntaparlamentissa taas, kun aika tapahtumien järjestämiselle on otollisempi. Alustavasti ajankohdaksi on suunniteltu marraskuuta 2022. Seuraa viestintäämme!

Sivu päivitetty viimeksi: 27.4.2022