EAKR-rahoitushaku avoinna viidessä Etelä-Suomen maakunnassa

Sinisellä pohjalla piiroskuvia, esimerkiksi idealamppua pitelevä käsi, kerrostalo ja puita.

Uudenmaan liitto avasi 28. elokuuta rahoitushaun Euroopan aluekehitysrahastosta (EAKR) Hämeen, Kymenlaakson, Päijät-Hämeen, Uudenmaan ja Varsinais-Suomen maakunnissa. Samana päivän järjestettiin hakuinfo verkossa. Haku päättyy 29. syyskuuta.

Rahoitusta ohjataan hankkeille, jotka toteuttavat EU:n alue- ja rakennepolitiikan kansallisen ohjelman ”Uudistuva ja osaava Suomi 2021–2027” tavoitteita. Ohjelma edistää elinvoimaa, työllisyyttä ja hyvinvointia.

Hakualueen maakuntien liitot päättävät omilla alueellaan tuettavan toiminnan painopisteet ja valitsevat myös rahoitettavat hankkeet. Maakuntien painotuksia ohjaavat maakuntaohjelma ja alueen älykkään erikoistumisen strategia.

Hakuilmoitus on julkaistu rakennerahastojen verkkopalvelussa. Myös elokuussa pidetyn hakuinfon esitysmateriaalit on koottu sinne.

Lisätietoja Uudellamaalla:

Hanna Laaksonen

Erityisasiantuntija

EU:n alue- ja rakennepolitiikan ohjelman hankkeiden rahoitus, ekosysteemisopimukset

Lisätietoja muiden maakuntien osalta:

Antti Taronen

Erityisasiantuntija

EU:n alue- ja rakennepolitiikan ohjelman hankkeiden rahoitus, Interreg-ohjelmien kansallinen vastinrahoitus

Palvelee myös ruotsiksi

Uutista päivitetty 15.9.2023: poistettu hakuinfon osallistumislinkki ja lisätty saataville infon aineistot.

Rahoitus