Eero Venäläinen Helsinki EU Officen toimiston päälliköksi

Uudenmaan liiton kehittämispäällikkö Eero Venäläinen on nimitetty Helsinki EU Officen toimiston päälliköksi huhtikuun alusta alkaen. Toimiston nykyinen päällikkö Krista Taipale siirtyy maaliskuun alussa Hämeen liiton palvelukseen. Maaliskuun ajan toimiston päällikkönä toimii EU-erityisasiantuntija Konsta Ylimaunu.

Eero Venäläinen on tehnyt pitkän uran aluekehittämisen asiantuntija- ja johtotehtävissä. Hän on ollut perustamassa Uudenmaan liiton EU-palvelua ja johtanut sen toimintaa. Tämä tehtävä jää edelleen hänen vastuulleen.

Helsinki EU Office on kuudentoista sopimuskumppanin yhteinen toimisto Brysselissä. Toimisto tukee kumppaniensa EU-edunvalvontaa ja edistää niiden näkyvyyttä EU-foorumeilla. Uudenmaan liitto on toimiston isäntäorganisaatio.

Toimisto välittää tietoa EU-lainsäädännön valmistelutyöstä, rahoitusohjelmista, avautuvista rahoitushauista, tapahtumista sekä yhteistyö- ja verkostoitumismahdollisuuksista.

Uudenmaan liitto kiittää Krista Taipaletta merkittävästä panoksesta Helsinki EU Officen yhteistyökumppaneiden EU-edunvalvonnassa.

Kansainvälisyys