Eero Venäläinen ja Mari Siivola valittiin johtajavirkoihin

Lähikuvat Mari Siivolasta ja Eero Venäläisestä.

Uudet johtajamme, Mari Siivola (kuva Vantaan kaupunki) ja Eero Venäläinen.

Uudenmaan maakuntahallitus päätti tänään johtajien valinnoista Uudenmaan liiton aluekehittämisen ja aluesuunnittelun vastuualueille. Aluekehittämisen johtajan virkaan valittiin Eero Venäläinen ja aluesuunnittelun johtajan virkaan Mari Siivola.

Eero Venäläinen on toiminut aluekehittämisen vs. johtajana joulukuusta 2023 alkaen. Sitä ennen hän on ollut aluekehittämisen johtajan sijainen sekä toiminut johtajana Uudenmaan liiton hallinnoimassa Helsinki EU Officessa Brysselissä ja vetänyt liiton kansainvälisten asioiden yksikköä. Uudenmaan liitossa Venäläinen aloitti vuonna 2002. Vuosina 2017–2019 hän toimi Uudenmaan maakuntauudistusta valmistelleessa hankkeessa.

Mari Siivola siirtyy Uudenmaan liittoon Vantaan kaupungin yleiskaavapäällikön tehtävästä, jossa hän aloitti vuonna 2013. Aiemmin hän on työskennellyt Helsingin kaupungilla vuodesta 2004 alkaen projektijohtajana ja arkkitehtina, ja sitä ennen Kuopion kaupungilla.

Aluekehittämisen vastuualueen johtajan virkaan haki 29 henkilöä ja aluesuunnittelun vastuualueen johtajan virkaan 11 henkilöä. Valintoja valmisteli maakuntavaltuuston ja -hallituksen jäsenistä koostunut valintaryhmä. Puheenjohtajana toimi maakuntahallituksen puheenjohtaja Markku Markkula.

Maakuntahallituksen kokouksessa valinnoissa käytiin virkavaalit. Molemmissa päädyttiin maakuntajohtaja Tuija Telénin esitysten kannalle.

– Olen äärimmäisen tyytyväinen näihin johtajavalintoihin. Saamme todella kyvykkäät johtajat myös osaksi johtoryhmäämme. Lisäksi on hienoa, että pitkien väliaikaisjärjestelyjen jälkeen pääsemme vakiintuneeseen tilanteeseen molemmilla tärkeillä suunnittelun ja kehittämisen vastuualueillamme, iloitsee maakuntajohtaja Telén.

Uudet johtajat aloittavat tehtävissään mahdollisimman pian kesälomakauden jälkeen. Virat avautuivat hakuun eläköitymisten ja niitä seuranneiden väliaikaisten virkajärjestelyjen jälkeen.

Markku Markkula

Maakuntahallituksen puheenjohtaja

Tuija Telén

Maakuntajohtaja

Liiton toiminnan, talouden ja hallinnon johtaminen, asioiden valmistelu maakuntahallituksen päätettäväksi.

Palvelee myös ruotsiksi

Tapaamisvaraukset: assistentti Hanne Koljonen, puh. +358 40 552 3152