Maakuntahallituksen päätökset 19.12.: Vaikuttaminen EU:n ennallistamisasetukseen

Uudenmaan maakuntahallitus kokoontui maanantaina 19. joulukuuta. Maakuntahallitus kävi keskustelun EU:n ennallistamisasetuksen artiklaan 6 vaikuttamisesta ja merkitsi tilannekatsauksen tiedoksi. Tavoite luonnon monimuotoisuuden heikkenemisen pysäyttämisestä on tärkeä.

Uudenmaan liitto ja Uudenmaan kunnat esittävät artiklaan 6 seuraavia korjauksia kasvavien kaupunkien kestävän kehittämisen turvaamiseksi:

Kokousasiat ja linkit esityslistan esityksiin:

Kaikki kokousasiat hyväksyttiin esityslistan esitysten mukaan.

Vaikuttaminen EU:n ennallistamisasetuksen artiklan 6 ”Kaupunkien ekosysteemit” valmisteluun; tilannekatsaus tiedoksi(Siirryt toiseen palveluun)

Alueiden kestävän kasvun ja elinvoiman tukeminen (AKKE) -rahoituksen haun avaaminen(Siirryt toiseen palveluun)

Regions4Climate -hankkeen perustamispäätös(Siirryt toiseen palveluun)

We Make Transition -hankkeen perustaminen(Siirryt toiseen palveluun)

Johtajien antamat lausunnot(Siirryt toiseen palveluun)

Maakunnan yhteistyöryhmän jäsenen ja varajäsenen vaihtuminen(Siirryt toiseen palveluun)

Uudenmaan liiton toimiston organisaation ja toimintamallin arviointi(Siirryt toiseen palveluun)

Valmistuneet julkaisut(Siirryt toiseen palveluun)

Kokousaikataulu tiedoksi(Siirryt toiseen palveluun)

Puheenjohtaja Markku Markkula, markku.markkula@aalto.fi, puh. 050 464 2455

Pöytäkirjanpitäjä:

Liisa Setälä

Hallintopäällikkö

Johdon ja päätöksenteon tuki, hankinta-asiat ja sopimukset, tiedonhallinta, tietosuojavastaava. Va. hallintojohtaja Inka Tikkasen varahenkilö.

Päätöksenteko