Maakuntahallituksen päätökset 19.6.: Maakuntajohtajan viran julistaminen haettavaksi

Uudenmaan maakuntahallitus kokoontui maanantaina 19. kesäkuuta. Hallitus päätti, että maakuntajohtajan virka julistetaan haettavaksi ja nimesi valintaryhmän valmistelemaan viran täyttämistä. Lisäksi päätettiin Uudenmaan TKI-toiminnan ja yhteistyön strategisen konseptoinnin hankinnasta.

Kokousasiat, linkit päätösesityksiin sekä kokouksessa päätetyt muutokset:

Maakuntajohtajan viran täyttäminen(Siirryt toiseen palveluun)
Maakuntajohtajan viran kelpoisuusehtoja tarkennettiin muotoon:
Viran kelpoisuusehtoina ovat käytännössä osoitettu ylimmän tason johtamiskokemus, ylempi korkeakoulututkinto sekä sujuva suullinen ja kirjallinen englannin ja tyydyttävä ruotsin kielen taito.

Viran täyttämistä valmistelevaan valintaryhmään nimettiin seuraavat maakuntavaltuuston ja -hallituksen edustajat:

Kok.: Markku Markkula, varalla Mikko Piirtola
SDP: Pentti Arajärvi, varalla Ulla Kaukola
Vihr.: Minerva Krohn, varalla Leo Stranius
PS: Arja Juvonen, varalla Johannes Nieminen
RKP: Frida Sigfrids, varalla Anders Portin
Vas.: Pia Lohikoski, varalla Antero Eerola

Hankintapäätös; EU-tasolle suunnattu Uudenmaan TKI-toiminnan ja yhteistyön strateginen konseptointi(Siirryt toiseen palveluun)
Esittelijänä toimineen maakuntajohtajan varahenkilön esityksestä päätökseen lisättiin yksimielisesti maininnat hankinnan hyötyvaikuttavuuteen ja asetetun tavoitetason saavuttamiseen liittyviä tarkennuksia. Hankkeen aikataulu tarkistetaan sopimuksen solmimisen yhteydessä.

Uusimaa-ohjelman seurantakatsaus 2022(Siirryt toiseen palveluun)
Esittelijän esityksestä päätökseen lisättiin yksimielisesti tarkennukset maakuntaohjelman seurannasta ja seurannan raportoinnista hallitukselle.

Johtajien antamat lausunnot(Siirryt toiseen palveluun)

Visiona ilmastonkestävä Uusimaa (VILKKU)-hankkeen vastuujohtajan nimeäminen(Siirryt toiseen palveluun)

Ilmoitusasioita(Siirryt toiseen palveluun)

Kokousaikataulu tiedoksi(Siirryt toiseen palveluun)