Maakuntahallitus 13.6.: Lausunto TEN-T-asetusuudistuksesta

Uudenmaan maakuntahallitus kokoontui maanantaina 13. kesäkuuta. Hallitus päätti antaa Euroopan komissiolle lausunnon TEN-T-asetusuudistuksesta. Asetus määrittää Euroopan laajuisen liikenneverkon kehittämistä ja ohjaa Verkkojen Eurooppa -rahoitusta.

Uudenmaan liitto kannattaa komission asetusehdotuksen tavoitteita ja pitää TEN-T-verkon kehittämistä erittäin tärkeänä Uudenmaan saavutettavuudelle ja kilpailukyvylle. Asetusehdotuksen karttoihin ehdotetaan joitakin muutoksia, jotka on esitetty lausunnon liitekartalla.

Maakuntahallitus kävi evästyskeskustelun lausunnon antamisesta luonnoksesta hallituksen esitykseksi eduskunnalle julkisten työvoima- ja yrityspalveluiden uudelleen järjestämistä koskevaksi lainsäädännöksi.

Lisäksi kokoukseen tuotiin ylimääräinen asia, joka koski teknistä muutosta liiton tilinpäätökseen.

Kokousasiat ja linkit esityslistan esityksiin:

Lausunto TEN-T-asetusuudistuksesta Euroopan komissiolle(Siirryt toiseen palveluun)

Käytiin evästyskeskustelu ja päätettiin, että lausunto käsitellään ylimääräisessä maakuntahallituksen kokouksessa 20. kesäkuuta.

Vantaan kaupungin ja Uudenmaan liiton yhteistyö Avia-verkostossa; sopimuksen hyväksyminen(Siirryt toiseen palveluun)

Johtajien antamat lausunnot(Siirryt toiseen palveluun)

Luovien alojen ekologisen kestävyysmurroksen toimenpideohjelma (LuoTo) -hankkeen perustamispäätös(Siirryt toiseen palveluun)

Uudenmaan liiton toimiston organisaation ja toimintamallin arviointi(Siirryt toiseen palveluun)

Valmistuneet julkaisut(Siirryt toiseen palveluun)

Kokousaikataulu tiedoksi(Siirryt toiseen palveluun)
Lisäys: ylimääräinen maakuntahallituksen kokous 20.6.2022.

Ylimääräinen asia: Tekninen muutos tilinpäätökseen
Maakuntahallitus hyväksyi teknisen muutoksen liiton tilinpäätökseen. Muutos ei vaikuta tilinpäätöksen tulokseen. Asia viedään maakuntavaltuuston käsittelyyn 14.6.

Markku Markkula, markku.markkula@aalto.fi, puh. 050 464 2455

Pöytäkirjanpitäjä:

Inka Tikkanen

Hallintojohtaja

Yleis-, talous- ja henkilöstöhallinnon johtaminen, päätöksenteon tuki, Uudenmaan liiton strategia

Palvelee myös ruotsiksi

Päätöksenteko