Maakuntahallitus 20.6.: Lausunto TE-palvelujen uudistamisesta

Uudenmaan maakuntahallitus piti ylimääräisen kokouksen maanantaina 20. kesäkuuta ja päätti antaa lausunnon luonnoksesta hallituksen esitykseksi julkisten työvoima- ja yrityspalveluiden uudelleen järjestämistä koskevaksi lainsäädännöksi. Lausunnon keskeinen viesti on, että Uusimaa ja sen erityispiirteet tulee ottaa huomioon uudistuksessa.

Esittelijän esityksestä lausuntoon lisättiin seuraava maininta: Uudenmaan liitto pitää tärkeänä, että järjestämis- ja rahoitusvastuu pidetään samoissa käsissä. Kuntien toimintavapaus yhteistyön järjestämiseksi tulee olla mahdollisimman laaja. Tarvittaessa kuntien välinen sopimusyhteistyö tulee voida varmistaa.

Lisäksi esittelijälle jätettiin mahdollisuus tehdä lisäyksen aiheuttamia tarkistuksia lausuntoon sen loogisuuden varmistamiseksi.

Puheenjohtaja:

Markku Markkula, markku.markkula@aalto.fi, puh. 050 464 2455

Inka Tikkanen

Hallintojohtaja

Yleis-, talous- ja henkilöstöhallinnon johtaminen, päätöksenteon tuki, Uudenmaan liiton strategia

Palvelee myös ruotsiksi

Päätöksenteko