Maakuntahallitus 28.2.: Lausunnot Helsingin kaavojen osallistumis- ja arviointisuunnitelmista

Uudenmaan maakuntahallitus kokoontui maanantaina 28. helmikuuta. Helsingin kaupungille annettiin lausunnot osallistumis- ja arviointisuunnitelmista, jotka koskevat Viikinrannan–Lahdenväylän, Östersundomin ja Länsiväylän ympäristön osayleiskaavoja.

Lausunnoissa todetaan, että suunnitelmat ovat maakuntakaavojen mukaiset ja antavat hyvät lähtökohdat kaavojen laadinnalle.

Esityslistan kohtaan Ilmoitusasiat lisättiin esittelijän kokoukseen tuomat kaksi asiaa.

Maakuntahallituksen kokouksessa Pasilla vieraili Uudenmaan partiolaisia, jotka luovuttivat hallituksen puheenjohtaja Markku Markkulalle ilmastorepun täynnä nuorten ajatuksia, kysymyksiä ja ideoita kestävämmän tulevaisuuden puolesta. Repusta löytyy oma ilmastovihkonen jokaiselle maakuntahallituksen jäsenelle.

Kokousasiat ja linkit esityslistan esityksiin:

Lausunto Helsinki, Viikinrannan–Lahdenväylän osayleiskaava, osallistumis- ja arviointisuunnitelma

> Linkki esitykseen (Avautuu uuteen ikkunaan, Siirryt toiseen palveluun)

Lausunto Helsinki, Östersundomin osayleiskaava, osallistumis- ja arviointisuunnitelma

> Linkki esitykseen(Avautuu uuteen ikkunaan, Siirryt toiseen palveluun)

Lausunto Helsinki, Länsiväylän ympäristön osayleiskaava, osallistumis- ja arviointisuunnitelma

> Linkki esitykseen (Avautuu uuteen ikkunaan, Siirryt toiseen palveluun)

Johtajien antamat lausunnot

EU-hankevalmistelutuki 2021

Ilmoitusasioita

Ilmoitusasioihin lisättiin esittelijän kokouksessa esille tuomat asiat:

Valmistuneet julkaisut