Maakuntahallitus 9.10.: Maakuntajohtajan johtajasopimuksen hyväksyminen

Maakuntahallitus kokoontui ylimääräiseen kokoukseen 9. lokakuuta. Esityslistalla oli ainoana asiana uuden maakuntajohtajan tehtävän vaativuuden vahvistaminen ja johtajasopimuksen hyväksyminen.

Maakuntahallitus vahvisti maakuntajohtajan tehtävän vaativuuden ja hyväksyi johtajasopimuksen. Johtajasopimuksella maakuntajohtajalle turvataan onnistumisen edellytykset ja selkeytetään johtajan liikkumavaraa tavoitteiden saavuttamiseksi. Hallitus valtuutti maakuntahallituksen puheenjohtaja Markku Markkulan allekirjoittamaan sopimuksen Uudenmaan liiton puolesta.

Tuija Telénille annetaan viranhoitomääräys maakuntajohtajan tehtävään 1.11.2023 alkaen. Määräys annetaan jaksolle 1.11.–31.12.2023 määräaikaisena viransijaisuutena. Se jatkuu keskeytyksettä toistaiseksi voimassa olevana viranhoitomääräyksenä 1.1.2024 alkaen, kun maakuntajohtaja Ossi Savolaisen irtisanoutuminen astuu voimaan.

Puheenjohtaja Markku Markkula, markku.markkula@aalto.fi, puh. 050 464 2455

Pöytäkirjanpitäjä:

Inka Tikkanen

Hallintojohtaja

Yleis-, talous- ja henkilöstöhallinnon johtaminen, päätöksenteon tuki, Uudenmaan liiton strategia

Palvelee myös ruotsiksi

Päätöksenteko