Maakuntaparlamentti on peruttu koronatilanteen vuoksi

Purppuran värinen teksti Uudenmaan maakuntaparlamentti, Nylands landskapsparlament.

Synkän koronatilanteen vuoksi 10.–12. helmikuuta pidettäväksi suunniteltu Uudenmaan Maakuntaparlamentti on jouduttu perumaan.

– Odotimme viimeiseen asti koronatilanteen kehittymistä. Joudumme kuitenkin nyt myöntymään sen tosiasian edessä, että iso tapahtuma ei ole näissä oloissa mahdollinen. Haluamme taata sekä osallistujille että puhujille turvalliset puitteet, joten odotamme parempaa aikaa, kertoo viestintäjohtaja Inka Kanerva, joka vastaa tapahtuman ohjelmasta.

Parlamentti on vuosittainen maakunnan ykkösvaikuttajien foorumi, joka on ollut koronan vuoksi tauolla pari vuotta. Tällä kertaa tapahtuman ohjelma oli jo lyöty lukkoon ja mukaan oli ehtinyt ilmoittautua iso joukko kuntien päättäjiä ja asiantuntijoita sekä muita maakunnan vaikuttajia.

– Olemme yhteyksissä kaikkiin, jotka ovat ilmoittautuneet mukaan, Kanerva lupaa. Harkinnassa oli myös toteutus etätapahtumana, mutta uuden kuntavaalikauden käynnistyttyä saimme lukuisia toiveita tapahtumasta, joka tarjoaa kiinnostavan ohjelman lisäksi myös mahdollisuuden verkostoitumiseen, Kanerva kertoo.

Hyvää kannattaa odottaa: tapaamme Maakuntaparlamentissa taas, kun aika tapahtumien järjestämiselle on otollisempi. Seuraa tiedotustamme.