Landskapsparlamentet har ställts in på grund av coronaläget

På grund av det dystra coronaläget har Nylands Landskapsparlament som skulle ha ordnats 10–12 februari ställts in.

– Vi väntade så länge som möjligt på hur coronaläget utvecklas. Nu är vi dock tvungna att konstatera det faktum att det inte är möjligt att ordna ett stort evenemang under dessa omständigheter. Vi vill garantera trygga förhållanden för både deltagare och talare, vilket innebär att vi väntar på bättre tider, berättar kommunikationsdirektör Inka Kanerva som svarar för parlamentets program.

Parlamentet är ett årligen återkommande forum för landskapets främsta påverkare som inte har ordnats på två år på grund av coronaläget. Den här gången hade vi redan fastställt programmet för parlamentet, och en stor grupp kommunala beslutsfattare och sakkunniga samt andra påverkare på landskapsnivå hade hunnit anmäla sig till parlamentet.

– Vi kommer att kontakta alla som har anmält sig till parlamentet, lovar Kanerva. Vi funderade också på att ordna ett distansevenemang, men i och med att den nya kommunalvalsperioden startades, fick vi ett stort antal önskemål om ett parlament med intressant program där det dessutom ges tillfälle till nätverkande, berättar Kanerva.

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge: vi kommer att träffas vid Landskapsparlamentet då det igen är möjligt att ordna evenemang. Följ vår information.

Nyckelord:

Evenemang