Uuden rahoituskauden EAKR-haut saadaan käyntiin toukokuussa

Sinisellä pohjalla käsi, joka pitelee idealamppua sekä teksti Uudistuva ja osaava Suomi 2021-2027. EU-lippulogo ja teksti Euroopan unionin osarahoittama.

Etelä-Suomen maakuntien liittojen ensimmäiset uuden ohjelmakauden rahoitushaut Euroopan aluekehitysrahastosta (EAKR) avautuvat toukokuun aikana. Työ- ja elinkeinoministeriössä on vielä tekniset valmistelut hieman kesken, mutta Uudenmaan liitolla on valmius hakujen avaamiseen heti, kun ministeriöstä näytetään vihreää valoa.

Avautumassa ovat kestävän kaupunkikehittämisen EAKR-haut, jotka liittyvät pääkaupunkiseudun, Lahden ja Turun kaupunkien ekosysteemisopimuksiin sekä Hämeen, Kymenlaakson, Päijät-Hämeen, Uudenmaan ja Varsinais-Suomen maakuntien liittojen yhteinen EAKR-haku.

Hakujen sisältöä esiteltiin neljässä infotilaisuudessa tammikuun aikana. Hakuinfojen aineistoihin voi tutustua rakennerahasto.fi-verkkopalvelun Etelä-Suomen osiossa. Palvelusta löytyvät kaikki esitysmateriaalit ja sinne on koottu myös infojen osallistujilta saadut kysymykset vastauksineen

eakr@uudenmaanliitto.fi

Rahoitus