Uusimaa-päivän yhteinen kevätjuhla striimataan tänä vuonna Lohjalta

Värikäs maalaus, jossa täytekakku kynttilöillä. Uusimaa-päivä logo sekä teksti Yhteinen kevätjuhla 21.5.

Uudenmaan liitto ja Lohjan kaupunki järjestävät kaikkien aikojen ensimmäisen Uusimaa-päivän kevätjuhlan 21. toukokuuta. Juhlalähetystä voi seurata suorana eri puolilla Uuttamaata Yle Areenan kautta. Tervetuloa linjoille kello 19 alkaen.

Kevätjuhlan avaa räväkkä lohjalainen tyttöbändi Safety Box. Nuorisovaltuuston terveiset juhlaan tuo Venla Patinen. Amorphiksen musiikki kajahtaa ilmoille yhtyeen solistin Tomi Joutsenen ja Lohjan kaupunginorkesterin yhteisenä tulkintana. Esitystä elävöittää viittomakielinen artisti Miguel Peltomaa.

Uusimaa-päivän kevätjuhla tarjoaa jännittävän kattauksen uusimaalaista musiikkia ja kulttuuria. Tilaisuus toteutetaan kolmella kielellä ja tulkataan viittomakielelle. Tunnin mittainen juhla lähetetään suorana Lohjan Laurentius-salista.

Uusimaa-päivä kutsuu nauttimaan kulttuurista, kohtaamisista ja lähiluonnosta yhdessä. Keväistä juhlapäivää vietetään Uudenmaan kunnissa ensimmäistä kertaa tiistaina 21.5.2024.

Katriina Rosavaara

Asiantuntija