Nylandsdagens gemensamma vårfest streamas från Lojo i år

Nylandsdagen, Gemensam vårfest 21 maj.

Nylands förbund och Lojo stad ordnar alla tiders första vårfest på Nylandsdagen den 21 maj. Direktsändningen från festen kan följas på olika håll i Nyland via Yle Arenan. Välkommen till att följa sändningen kl. 19.

Vårfesten öppnas av ett häftigt flickband från Lojo, Safety Box. Venla Patinen framför hälsningar från ungdomsfullmäktige. Vi hör musik av Amorphis genom en gemensam tolkning av bandets solist Tomi Joutsen och Lojo stadsorkester. Musikföreställningen livas upp av den teckenspråkiga artisten Miguel Peltomaa.

Nylandsdagens vårfest erbjuder ett spännande urval av nyländsk musik och kultur. Festen ordnas på tre språk och tolkas till finskt teckenspråk. Festen, som pågår en timme, direktsänds från Laurentius-salen i Lojo.

Nylandsdagen bjuder in till att njuta av kultur, möten och närnatur tillsammans. Den vårliga festdagen firas för första gången i Nylands kommuner tisdagen den 21 maj 2024.

Ytterligare upplysningar:

Katriina Rosavaara