Kasvukäytävän tulevaisuustapahtuma 2.3. – Timo Aro luotaa tulevaa, kansanedustajat debatoivat

Lähikuva kasvoista ja vr-laseista, teksti Suomen kasvukäytävä.

Tervetuloa inspiroitumaan Uudenmaan tulevaisuustapahtumaan Sokos Hotel Triplaan torstaina 2.3. kello 12.30–16. Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille. Tilaisuuden avaa maakuntajohtaja Ossi Savolainen ja sen juontaa kasvukäytävän johtaja Jaana Villanen.

Iltapäivän ohjelman aloittaa aluekehityksen huippuasiantuntijana tunnetun Timo Aron luotaus tulevaan. Aro tarkastelee alue- ja väestökehitystä ja havainnollistaa ilmiöt maankuuluilla visualisoinneillaan.

Johtaja Jorma Mäntynen tuo infra-alan näkökulman muutosilmiöihin Suomen suurimmasta alan yrityksestä Destiasta. Tulevaisuuden megatrendeihin yleisön johdattaa Sitran ennakointi- ja tulevaisuusasiantuntija Sanna Rekola.

Kasvukäytävän strategisesta merkityksestä ovat puhumassa yleiskaavapäällikkö Pasi Rajala Helsingin kaupungilta, projektijohtaja Gilbert Koskela Vantaan kaupungilta ja liikennesuunnittelupäällikkö Petri Suominen Uudenmaan liitosta.

Päivä huipentuu paneelikeskusteluun vaalien alla. Lauteille saapuu debatoimaan kansanedustajia Helsingin ja Uudenmaan vaalipiireistä. Mukana ovat edustajat Sari Multala (kok.), Mika Niikko (ps), Eveliina Heinäluoma (sd) ja Atte Harjanne (vihr.).

Toimitusjohtaja Pia Pakarinen Helsingin seudun kauppakamarista summaa lopuksi tapahtuman annin.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan!

LiikenneTapahtumat