Maakuntahallitus 21.11.: Hiilineutraali Uusimaa -tiekartan päivitys

Uudenmaan maakuntahallitus kokoontui maanantaina 21. marraskuuta. Hallitus merkitsi tiedoksi Hiilineutraali Uusimaa 2030 -tiekartan lähtötietojen ja toimintalinjausten ajantasaistamisen.  Päivitetty tiekartta annetaan tiedoksi joulukuussa kokoontuvalle maakuntavaltuustolle. Uusimaa-ohjelman hyväksymisen yhteydessä Uudenmaan hiilineutraaliustavoitetta tiukennettiin vuoteen 2030. Myös tuoreet päästötiedot on otettu huomioon.

Lisäksi maakuntavaltuustolle päätettiin esittää hyväksyttäväksi liiton talousarvio vuodelle 2023 sekä toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2023–2025.

Kaikki kokousasiat hyväksyttiin esityslistan esitysten mukaan.

Kokousasiat ja linkit esityslistan esityksiin:

Hiilineutraali Uusimaa -tiekartan lähtötietojen ja toimintalinjausten ajantasaistaminen tiedoksi(Siirryt toiseen palveluun)

Vuoden 2023 talousarvion sekä vuosien 2023–2025 toiminta- ja taloussuunnitelman hyväksyminen (valtuustolle)(Siirryt toiseen palveluun)

Johtajien antamat lausunnot(Siirryt toiseen palveluun)

Interreg-hallinto 2021–2027 -hankkeen perustaminen(Siirryt toiseen palveluun)

AURA tekninen tuki 2021–2027 -hankkeen perustaminen(Siirryt toiseen palveluun)

Uudenmaan liiton toimiston organisaation ja toimintamallin arviointi(Siirryt toiseen palveluun)

Eron myöntäminen maakuntahallituksen jäsenyydestä (Elin Blomqvist-Valtonen) ja uuden jäsenen valinta(Siirryt toiseen palveluun)

Maakunnan yhteistyöryhmän varajäsenen vaihtuminen: Saara Kuittinen-Kärkkäinen Ilmari Lastikan tilalle(Siirryt toiseen palveluun)

Ilmoitusasioita(Siirryt toiseen palveluun)

Kokousaikataulu tiedoksi(Siirryt toiseen palveluun)

Puheenjohtaja Markku Markkula, markku.markkula@aalto.fi, puh. 050 464 2455