Uudenmaan liitto Ajankohtaista Yhteystiedot
Uutinen

Sari Multalasta Helsingin ja Uudenmaan kansanedustajien puheenjohtaja – Työllisyyspalvelujen siirto kunnille puhutti kokouksessa

Kasvokuva vaaleahiuksisesta hymyilevästä Sari Multalasta.

Helsingin ja Uudenmaan kansanedustajien neuvottelukunnan puheenjohtaja vaihtuu. Puheenjohtajaksi siirtyy espoolainen kansanedustaja Sari Multala (kok), ja kansanedustaja Sari Sarkomaan (kok) puheenjohtajakausi päättyy. Neuvottelukunta päätti vaihdoksesta 16.12. pitämässään kokouksessa.

Kokouksen aiheena oli työllisyyspalvelujen kuntakokeilu. Työllisyyspalvelujen siirto kunnille on kuntien toivoma uudistus, mutta siirron toteuttamiseen, rahoitusmalliin ja tiedonsaantiin kohdistuu odotuksia, joihin ei ole vielä saatu valtion puolelta toivottuja ratkaisuja.

Neuvottelukunta päätti kansanedustaja Tiina Elon (vihr.) ehdotuksen pohjalta, että asiasta tullaan valmistelemaan Helsingin ja Uudenmaan kansanedustajien kannanotto.

Kansanedustajien neuvottelukunnan kokouksessa työllisyyspalvelujen siirtoon liittyvistä seikoista olivat taustoittamassa Helsingin maahanmuutto- ja työllisyyspalvelujohtaja Ilkka Haahtela ja Espoon kaupungin työllisyyspalvelujen päällikkö Hilla-Maaria Sipilä. Puheenjohtajana toimi varapuheenjohtaja, kansanedustaja Tiina Elo. Kokoukseen oli kutsuttu myös Uudenmaan kuntajohtajat.

Helsingin ja Uudenmaan kansanedustajien neuvottelukunnassa on 58 edustajaa, mikä on yli neljännes koko eduskunnasta. Neuvottelukunta ottaa kantaa, kuulee asiantuntijoita ja vaikuttaa päätöksentekoon Uudenmaan kannalta tärkeissä asioissa. Neuvottelukunnan valmistelutyö tehdään Uudenmaan liitossa.

Lisätietoja:

Kansanedustaja Tiina Elo, puh. 045 261 7447