Uudenmaan liitto Ajankohtaista Yhteystiedot
Uutinen

Tervetuloa seuraamaan suurta seudullista vaalikeskustelua MetropoliAreenalle 14.3.

Kaupunkimaisema, jossa esimerkiksi korkeita rakennuksia, laivoja ja lentokoneita.

MetropoliAreenalla kuullaan vaalilupauksia, käydään keskusteluja ja väittelyjä metropolipolitiikan teemoista tiistaina 14. maaliskuuta 2023 klo 15–17 Mall of Triplan Tapahtuma-aukiolla Helsingin Pasilassa. Keskustelua voi seurata myös suoran verkkolähetyksen kautta.

MetropoliAreenalla puhutaan konkreettisista toimista, joilla ratkaistaan metropolialueen yritysten paheneva työvoimapula. Tapahtuma tarttuu myös siihen, miten jengiytymisen haasteisiin voidaan vastata yritysten ja julkisen sektorin yhteistyöllä.

MetropoliAreenalla julkistetaan ehdokkaiden loppurutistusta kirittävä Helsingin Uutisten, Länsiväylän ja Vantaan Sanomien vaaligallup. Tapahtumassa puidaan vaalikoneen vastauksia, joista selviää, mitä mieltä ehdokkaat ovat metropolialueen kehittämisestä.

Areenalla kohtaavat muun muassa kansanedustaja Anders Adlercreutz (rkp.), ehdokas Joel Harkimo (Liike Nyt), kansanedustaja Mari Holopainen (vihr.), kansanedustaja Veronika Honkasalo (vas.), ehdokas Jouko Jääskeläinen (kd.), ehdokas Tuuli Kousa (vihr.), varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen (kesk.), kansanedustaja Mari Rantanen (ps.), apulaispormestari Nasima Razmyar (sd.), kansanedustaja Antti Rinne (sd.), kansanedustaja Sari Sarkomaa (kok.) ja ehdokas Henrik Vuornos (kok.).

Ehdokkaita haastamassa ovat muun muassa kaupunginjohtajat Jukka Mäkelä (Espoo) ja Ritva Viljanen (Vantaa) sekä riskienhallintayksikön päällikkö Mikko Koskinen (SOK). Tilaisuuden juontaa toimittaja MTV:n toimittaja Shahin Doagu.

MetropoliAreena on kaikille avoin ja maksuton. Tervetuloa mukaan!

MetropoliAreenan järjestävät Uudenmaan liiton kanssa yhteistyössä Helsingin seudun kauppakamari, Helsingin Uutiset, Länsiväylä ja Vantaan Sanomat sekä Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupungit.

Helsingin seudun kauppakamarin, Uudenmaan liito, Helsingin, Espoon, Vantaan, Kauniaisten, Helsingin uuisten, Länsiväylän ja Vantaan sanomien logot.