Uusimaa-kaavan käsittely jatkuu maakuntavaltuuston toisessa jatkokokouksessa 25.8.

Ihmisiä katselemassa merelle syksyisessä maisemassa. Kuvan päällä logo, jossa teksti Uusimaa-kaava 2050.

Uudenmaan maakuntavaltuusto jatkaa kesäkuussa käynnistynyttä kokoustaan jo toistamiseen. Toinen jatkokokous pidetään tiistaina 25. elokuuta alkaen kello 8.30. Kokouksen pääaihe on Uusimaa-kaavan laaja kokonaisuus, jonka pitkittynyt käsittely jouduttiin keskeyttämään sekä varsinaisessa kokouksessa että sen ensimmäisessä jatkokokouksessa.

Kaavakokonaisuudesta on ehditty käsitellä Helsingin seudun tärkeät kaavaratkaisut, kuten Tallinnan tunnelin linjaus, läntisen junavarikon paikka, Vartiosaaren ratkaisu ja suojelualueet. Tulevaan kokoukseen jäivät Helsingin seudun vaihemaakuntakaavan loppuun käsittely yhden pöytäkirjamerkinnän ja yhden toimenpidealoitteen osalta sekä Itä-Uudenmaan ja Länsi-Uudenmaan seutujen kaavat.

Koronatilanteen vuoksi lehterit pysyvät kiinni, mutta yleisö voi seurata kokouksen suoraa verkkolähetystä Helsinki-kanavalla. Osa valtuutetuista on paikalla Helsingin valtuustosalissa, mutta suurin osa osallistuu kokoukseen etäyhteyksin.

Kokous jatkuu siitä esityslistapykälän 19 kohdasta, jossa viime kokous keskeytettiin.

Mari Holopainen, maakuntavaltuuston pj, puh. 040 7620 944

Paula Autioniemi