Ympäristöteemat herättivät Keski-Uudenmaan Kasvupolun tuomariston kiinnostuksen — Sparraukseen valittiin 15 kasvuyritystä

Musta ympyrä, jonka keskellä kehää kiertävät nuolet.

Keski-Uudenmaan Kasvupolun yritysvalinnat on tehty. Tuomaristo painotti valinnoissaan kiertotalouteen ja ympäristökysymyksiin liittyviä teemoja.

Kasvupolku-sparraukseen valittiin mukaan 15 yritystä, jotka ovat kiinnostuneita liiketoiminnan kasvattamisesta ja kehittämisestä. Hakijoita oli yhteensä 63. Kasvupolulla yritykset pääsevät mukaan kasvukisaan ja maksuttomaan sparraukseen, joka auttaa yrittäjiä kehittämään yrityksen liiketoimintaa ja kasvustrategiaa.

– Keski-Uudenmaan Kasvupolun hakemuksissa näkyi korkea taso ja monipuolisuus. On ilo nähdä sekä vakiintuneita että alkuvaiheen yrityksiä mukana Kasvupolun sparrauksissa. Ajankohtaiset teemat kuten kiertotalous ja ympäristökysymykset tulevat esille tuomariston valinnoissa, Kasvupolun tuomaristo tiivisti.

Valitut yritykset ovat:

Kasvupolun tuomaristo arvioi sparraukseen hakeneiden yrityksien markkinointipotentiaalia, tiimiä, kasvukykyä ja näyttöjä kriteereillä. Kriteerit ovat samat kaikilla Kasvu Openin Kasvupoluilla. Keski-Uudenmaan kasvupolun tuomaristoon kuuluvat Elina Pekkarinen Keukesta, Juha Ryhänen Integround Oy:sta, Johanna Niemistö Helsingin seudun kauppakamarista & Enterprise Europe Networkista sekä Petra Lehto, TE-toimistosta.

Yritysten kasvu ja menestyminen on elinehto Uudellemaalle ja koko Suomelle

Uudenmaan liitto on yksi Kasvupolun kumppaneista. Mukana on myös Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy Keuke, Uudenmaan TE-toimisto, Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä Keuda, Uudenmaan Yrittäjät ja Helsingin seudun kauppakamari.

– Uudellamaalla on iso osa Suomen yrityksistä, kun joka kolmas suomalainen yritys sijaitsee täällä. Uudenmaan liitto haluaa yhteistyökumppanina ja rahoittajana olla mukana mahdollistamassa kasvuhalukkaiden uusmaalaisten yritysten menestymistä, kehittämispäällikkö Outi Ervasti sanoo.

Outi Ervasti

Kehittämispäällikkö

Uusimaa-ohjelma, elinkeinopolitiikka ja -yhteistyö, Uudenmaan edunvalvonta, AKKE-rahoitus sekä Uudenmaan yrityspalkinto. Aluekehittämisen johtaja Eero Venäläisen varahenkilö.

Elinkeinot