Maakuntavaltuuston päätökset 12.12.

Uudenmaan maakuntavaltuusto kokoontui tiistaina 12. joulukuuta Helsingin kaupungin valtuustosalissa. Kokouksen esityslistalla oli muun muassa Uudenmaan liiton talousarvion 2024 sekä vuosien 2024–2026 toiminta- ja taloussuunnitelman hyväksyminen sekä vastuuvapauden myöntäminen maakuntahallitukselle ja sen puheenjohtajalle vuoden 2022 tilikaudelta.

Kokousasiat, linkit päätösesityksiin sekä kokouskäsittelyt:

Vuoden 2024 talousarvion sekä vuosien 2024–2026 toiminta- ja taloussuunnitelman hyväksyminen(Siirryt toiseen palveluun)
Maakuntavaltuusto hyväksyi Uudenmaan liiton talousarvion 2024 sekä vuosien 2024–2026 toiminta- ja taloussuunnitelman. Talousarvioesityksessä liiton toimintamenot ovat 8 840 000 euroa, jossa on lisäystä edellisvuoteen 145 000 euroa. Esitys on laadittu 287 000 euroa alijäämäisenä.

Vastuuvapauden myöntäminen maakuntahallitukselle ja sen puheenjohtajalle tilikaudelta 1.1.–31.12.2022(Siirryt toiseen palveluun)
Maakuntavaltuuston jäsen Arja Alho (sd, Siuntio) teki keskustelun aikana vastaesityksen, jonka mukaan vastuuvapaus myönnetään maakuntahallitukselle lukuun ottamatta sen puheenjohtajaa. Äänestettäessä pohjaesitys voitti äänin 40–30 (2 tyhjää), eli valtuusto päätti myöntää maakuntahallitukselle ja sen puheenjohtajalle vastuuvapauden tilikaudelta 1.1.–31.12.2022.

Maakuntahallituksen vastine tarkastuslautakunnan arviointikertomukseen 2022(Siirryt toiseen palveluun)

Eron myöntäminen maakuntahallituksen 2. varapuheenjohtajalle ja uuden jäsenen valinta(Siirryt toiseen palveluun)
Maakuntahallituksen jäseneksi valittiin Mervi Syväranta (ps, Espoo), joka toimii samalla hallituksen toisena varapuheenjohtajana.

Eron myöntäminen maakuntahallituksen jäsenyydestä ja uuden jäsenen valinta(Siirryt toiseen palveluun)
Maakuntahallituksen jäseneksi päätettiin valita Otso Kivimäki (kok, Vantaa).

Maakuntahallituksen jäseneksi päätettiin valita Olli Koski (sd, Helsinki).

Aluesuunnittelun vastuualueen vuosikatsaus(Siirryt toiseen palveluun)

Aluekehittämisen vastuualueen vuosikatsaus(Siirryt toiseen palveluun)

Seuraavien kokousten ajankohdat(Siirryt toiseen palveluun)

Kokouksen aluksi julkistettiin Uudenmaan yrityspalkinnon ja Uusimaa-palkinnon saajat.
Tutustu tiedotteisiin:

Pentti Arajärvi

Maakuntavaltuuston puheenjohtaja

Tuija Telén

Maakuntajohtaja

Liiton toiminnan, talouden ja hallinnon johtaminen, asioiden valmistelu maakuntahallituksen päätettäväksi.

Palvelee myös ruotsiksi

Tapaamisvaraukset: assistentti Hanne Koljonen, puh. +358 40 552 3152

Pöytäkirjanpitäjä:

Inka Tikkanen

Hallintojohtaja

Yleis-, talous- ja henkilöstöhallinnon johtaminen, päätöksenteon tuki, Uudenmaan liiton strategia

Palvelee myös ruotsiksi

Päätöksenteko