Tervetuloa ehdottamaan Uudenmaan yrityspalkinnon saajia – Vastuullisuus ja vaikuttavuus palkitaan

Sininen ympyrä, jossa tekstit Uudenmaan yrityspalkinto, Nyländskt företagpris.

Uudenmaan yrityspalkinnon haku on avoinna 15. elokuuta asti. Tällä kertaa punnitaan yritysten vastuullisuutta ja vaikuttavuutta. Palkinnot kolmessa sarjassa myöntää Uudenmaan liiton, alueen yrittäjäjärjestöjen sekä ELY-keskuksen yhteinen raati.

Vastuullinen yritys toimii mahdollisimman kestävällä tavalla tähdäten samalla kannattavaan liiketoimintaan: Se kehittää ratkaisuja yhteiskunnallisiin tarpeisiin, tarjoaa työpaikkoja ja huomioi myös ympäristön.

–  Kiertotalous-sarjassa arvioidaan lisäksi alan uusia ratkaisuja. Tavoitteenamme on viedä Uuttamaata kohti maailman terävintä kiertotalouden kärkeä, kertoo keväällä käynnistyneen Uudenmaan kiertotalouslaakson projektipäällikkö Simo Karetie.

Huippuosaajat esille

Yrityspalkinnolla halutaan nostaa Uudenmaan huippuosaajat esille ja lisätä yrittäjyyden arvostusta. Kuka tahansa voi jättää ehdotuksia Uudenmaan liiton verkkosivuilta löytyvällä lomakkeella.

–  Palkinto on keino saada näkyvyyttä ja kasvattaa yrityksen mainetta vastuullisena työnantajana. Valinnan takana seisovat alueen yrittäjäjärjestöt, kannustaa kehittämispäällikkö Outi Ervasti Uudenmaan liitosta.

Palkintoraadissa on Uudenmaan liiton lisäksi jäseninä Uudenmaan, Pääkaupunkiseudun ja Helsingin Yrittäjät sekä Helsingin seudun kauppakamari ja Uudenmaan ELY-keskus.

Palkitseminen marraskuussa

Yritykset palkitaan marraskuussa Uudenmaan maakuntaparlamentissa, jossa on koolla vuosittain useampi sata uusimaalaista päättäjää ja asiantuntijaa.

Yrityspalkintoa on jaettu Uudellamaalla jo 30 vuotta. Viimeksi palkittiin hygieniatuotteista tuttu Delipap, hukkalämpöä kaukolämmöksi kanavoiva IOTOI ja muovin kierrätystä kehittävä Lamor.

Outi Ervasti

Kehittämispäällikkö

Uusimaa-ohjelma, työllisyys- ja elinkeinopolitiikka, Uudenmaan edunvalvonta, AKKE-rahoitus sekä Uudenmaan yrityspalkinto. Aluekehittämisen johtaja Eero Venäläisen varahenkilö.

ElinkeinotPalkinnot