Tervetuloa keskustelemaan yhteistyöstä TE-palvelujen uudistuksessa 14.11.

Tulevaisuuden työmarkkinat - Yhteistyö onnistumisen ytimessä 14.11.2023. EU-lippulogo ja teksti Euroopan unionin osarahoittama.

Työ- ja elinkeinopalvelut siirtyvät valtiolta kuntien vastuulle vuoden 2025 alussa. Uudistuksessa muodostuvat työllisyysalueet on alustavasti piirretty kartalle. Seuraavaksi täytyy hahmottaa, miten osaamiseen, työllistymiseen ja yrittäjyyteen liittyvät toimijat rakentavat yhteistyötä työllisyyden edistämiseksi.

Tiistaina 14. marraskuuta 2023 klo 13–16 Uudenmaan toimijat pääsevät käymään vuoropuhelua yhteistyön paikoista Tulevaisuuden työmarkkinat – Yhteistyö on onnistumisen ytimessä -tilaisuudessa. Siellä kuullaan asiantuntijapuheenvuoroja sekä toimijoiden kertomia esimerkkejä ekosysteemisestä työskentelystä.

Tilaisuus järjestetään Helsingissä Pasilan virastokeskuksen Pienessä auditoriossa (2. krs). Paikan päälle mahtuu 45 osallistujaa, minkä lisäksi tilaisuuteen voi osallistua verkossa. Tervetulleita ovat kaikki osaamiseen, työllistymiseen ja yrittäjyyteen liittyvät toimijat Uudeltamaalta.

Jos haluat saapua paikan päälle, ilmoittaudu viimeistään 31.10. Verkkotapahtumaan ilmoittautuminen päättyy 9.11.

Tilaisuuden ohjelma

13.00 Tervetuloa

13.45 Tiedon tuotanto ja toiminnaksi johtaminen verkostoyhteistyössä

14.30 Kahvitauko

14.50 Toimintaympäristö muutoksessa – verkostomaisen yhteistyön tarve kasvaa

15.10 Yhteisen tilannekuvan merkitys ja esimerkki Kuuma-seudulta -paneelikeskustelu

15.45 Loppusanat

Tilaisuuden järjestävät Uudenmaan liitto sekä valtakunnallinen koordinaatiohanke Tulevaisuuden työmarkkinat (ESR+).

Outi Ervasti

Kehittämispäällikkö

Uusimaa-ohjelma, työllisyys- ja elinkeinopolitiikka, Uudenmaan edunvalvonta, AKKE-rahoitus sekä Uudenmaan yrityspalkinto. Aluekehittämisen johtaja Eero Venäläisen varahenkilö.