Aamiaistilaisuudessa vinkkejä kestävään ja vastuulliseen liiketoimintaan

Teksti: Kilpailuetua ympäristöviisaudesta. Perjantai 13.5. klo 8.15-11.00. Ratapihantie 9, Helsinki (myös etänä). Uusimaa-viikko Ympäristöviisas 9.-13.5.2022.

Miten kestävyys ja menestys yhdistetään yritystoiminnassa? Tähän saadaan vastauksia Uusimaa-viikolla aamiaistilaisuudessa 13.5.

Tulevaisuuden liiketoimintaa luodaan kestävyydellä ja vastuullisuudella. Uudenmaan yrittäjyysaluevuoden teemapäivänä pidettävässä Kilpailuetua ympäristöviisaudesta yritysten kertomana -tilaisuudessa herätetään keskustelua vastuullisuuden ja kiertotalouden vaikutuksesta yritysten kilpailukykyyn markkinoilla. Tilaisuus on suunnattu erityisesti pk-yrityksille ja yrittäjille, mutta myös kaikille yritystoiminnasta kiinnostuneille.

Tilaisuudessa käydään kaksi paneelikeskustelua, joiden tavoitteena on innostaa yrityksiä vastuullisuuteen ja kiertotalouteen.

– Kysymme yritysten edustajilta esimerkiksi, mikä heitä on innostanut kehittämään liiketoimintaansa ympäristöviisaammaksi ja miten muutos on käytännössä tapahtunut, Simo Karetie Uudenmaan liitosta kertoo. – Ovatko he saaneet esimerkiksi sparrausta tai rahoitusta muutosten tekemiseen?

”Pelkkä ympäristövastuullisuus ei riitä kilpailueduksi”

Yritysesimerkkien kautta esitellään mahdollisuuksia osaamisen ja liiketoiminnan kehittämiseen ja uudistamiseen. Tilaisuudessa kuulemmekin usean eri alan edustajia eri puolelta Uuttamaata. Esimerkiksi BNG Palvelut Kirkkonummelta tarjoaa ympäristöystävällistä venepesupalvelua venepohjien puhtaanapitoon perinteisten myrkkymaalien sijaan.

– Myrkytön veneily ja ympäristön kunnioittaminen on toimintamme ytimessä, mutta se ei yksistään riitä kilpailuetuna. Palvelun tulee olla eduiltaan parempi ja kustannuksiltaan tehokkaampi pärjätäksemme markkinoilla, sanoo BNG Palveluiden kehitysjohtaja Tomi Koivulehti.

Yritysten edustajat kertovat tilaisuudessa myös, miten muutokset ovat vaikuttaneet liiketoiminnan kannattavuuteen ja yrityksen kasvuun sekä minkälaisia haasteita he ovat kohdanneet.

Osallistu etänä tai paikalla

Tutustu tarkemmin tilaisuuden ohjelmaan Uusimaa-viikon sivuilla ja ilmoittaudu mukaan viimeistään 12.5.! Tilaisuuteen voi osallistua paikalla tai etäyhteydellä.

Tilaisuus järjestetään osana Uudenmaan yrittäjyysaluevuotta 2022.

Simo Karetie

Projektipäällikkö