Itämeren alueen Interreg-ohjelman rahoitusta haettavissa hankkeiden väliselle yhteistyölle

Henkilö seisoo kalliolla ja katsoo sumuiselle merelle.

EU:n Itämeren alueen Interreg-ohjelma (Interreg Baltic Sea Region, BSR) on avannut rahoitushaun, jonka avulla Interreg BSR- sekä muut EU-hankkeet voivat tehdä keskenään yhteistyötä. Project Platform -nimisen rahoitushaun tarkoituksena on hyödyntää eri hankkeiden tuotoksia ja tuloksia yhteistyössä.

Project platform -hankkeen partnerit ovat mukana käynnissä olevissa tai hiljattain päättyneissä hankkeissa. Lisäksi niissä voi olla muita relevantteja partneriorganisaatioita. Hankkeessa on oltava vähintään kolme partneria kolmesta eri ohjelmamaasta. Vähintään kahden partnerin on oltava mukana Interreg BSR -rahoitetuissa hankkeissa, ja vähintään yhden partnerin on oltava mukana jonkin toisen EU-rahoitusohjelman rahoittamassa hankkeessa, kuten muut Interreg-ohjelmat, Horisontti Eurooppa, kansalliset EAKR- ja ESR-rahoitetut hankkeet.

Project platfrom -hankeyhteistyöhön liittyvä idea lähetetään viimeistään 21. lokakuuta. Varsinainen hakemus jätetään idean lähettämisen jälkeen, viimeistään 9. joulukuuta.

Haun tavoitteista, painopisteistä sekä kelpoisuusvaatimuksista voi lukea lisää hakuilmoituksesta ja Interreg BSR:n verkkosivuilta. Verkkosivuilta löytyy myös tarkemmat hakuohjeet.

Infotilaisuus hakijoille 26.9.

Ohjelmasihteeristö järjestää infotilaisuuden hakijoille 26. syyskuuta. Tapahtuma on yhden päivän läsnätilaisuus Riiassa, Latviassa.

Tietolähteitä ja neuvontaa

Itämeriohjelman englanninkielinen verkkopalvelu on hakijan paras tietolähde.

Ohjelman sihteeristö antaa neuvoja hankkeen sisältö- tai kelpoisuusvaatimuksista.

Kannattaa myös tilata ohjelman uutiskirje.

Interreg Baltic Sea Region. Co-funded by the European Union.

Miranda Sundholm

Projektipäällikkö