Maakuntahallitus 24.10.: Uudenmaan hallitusohjelmatavoitteet

Uudenmaan maakuntahallitus kokoontui maanantaina 24. lokakuuta. Maakuntahallitus hyväksyi pienin tarkennuksin Uudenmaan hallitusohjelmatavoitteet kevään 2023 eduskuntavaaleihin ja tulevalle eduskuntavaalikaudelle.

Hallitusohjelmatavoitteet liittyvät hiilineutraaliuden saavuttamiseen, TKI-panostusten kasvattamiseen, työllisyysasteen nostamiseen sekä kuntataloutta ja hyvinvointialueita koskeviin kysymyksiin. Lähestymistapa on rakentava: mitä Uusimaa haluaa yhdessä Suomen hallituksen kanssa tehdä, jotta koko Suomi menestyy myös tulevaisuudessa.

Kestävän kasvun ja elinvoiman määrärahaa päätettiin myöntää kolmelle mittavalle kehittämishankkeelle. Lisäksi maakuntahallitus päätti perustaa Uudenmaan kiertotalouslaakso -hankkeen. Hanke toimii yhteistyön alustana. Tavoitteena on rakentaa laaja ja vaikuttava kiertotalouden ekosysteemi, tukea vihreää siirtymää ja systeemistä muutosta sekä luoda uutta liiketoimintaa.

Kokousasiat ja linkit esityslistan esityksiin

Uudenmaan liiton hallitusohjelmatavoitteet kevään 2023 eduskuntavaaleihin(Siirryt toiseen palveluun)

Alueiden kestävän kasvun ja elinvoiman tukeminen (AKKE) -rahoituspäätös: Kansainvälistä osaamista työelämään KAVOT; Helsingfors stad(Siirryt toiseen palveluun)

Alueiden kestävän kasvun ja elinvoiman tukeminen (AKKE) -rahoituspäätös: VISU Village for sustainable clothing – ekosysteemisiltoja kouluttajien, nuorten ja yritysten välille; Laurea ammattikorkeakoulu(Siirryt toiseen palveluun)