Maakuntahallitus 26.9.: Evästystä Uudenmaan hallitusohjelmatavoitteisiin

Uudenmaan maakuntahallitus kokoontui maanantaina 26. syyskuuta. Maakuntahallitus kävi perusteellisen lähetekeskustelun luonnoksesta Uudenmaan liiton hallitusohjelmatavoitteiksi 2023 ja evästi jatkotyötä. Tavoitteet tuodaan hyväksyttäväksi maakuntahallituksen lokakuun kokoukseen.

Maakuntahallitus merkitsi tiedoksi aiesopimuksen yhteistyöstä Uudenmaan liiton ja Viron Harjun alueen kesken. Sopimus on tarkoitus sovittaa yhteen maiden jo olemassa olevien valtio- ja kuntatason sopimusten kanssa. Tavoitteena on viedä sopimuksen pääteemoja pikaisella aikataululla eteenpäin.

Kokousasiat ja linkit esityslistan esityksiin

Kaikki kokouksen päätökset tehtiin esityslistan esitysten mukaan.

Uudenmaan liiton hallitusohjelmatavoitteet kevään 2023 eduskuntavaaleihin(Siirryt toiseen palveluun)

Johtajien antamat lausunnot(Siirryt toiseen palveluun)

Aiesopimus yhteistyöstä Uudenmaan liiton ja Harjun kuntien liiton välillä(Siirryt toiseen palveluun)

Uudenmaan liiton aluekehitysrahaston käyttö EU-hankevalmistelutukeen(Siirryt toiseen palveluun)