Uudenmaan liitto Ajankohtaista Yhteystiedot

Tilastoja Uudenmaan matkailusta

Kuukausittain päivittyvät majoitus- ja matkailutilastot kuvaavat matkailun tilannetta Uudellamaalla, kuten yöpymisten ja majoitusliikkeiden määriä, majoituskapasiteettia sekä yöpymisten hintoja. Majoitustilasto kuvaa myös alueen rekisteröityjä majoitusliikkeitä ja rekisteröimättömiä majoituspalveluja (AirBnb ja Vrbo). Lisäksi tietoa on lento- ja laivaliikenteen matkustajamääristä.

Matkailijoiden majoitus- ja liikennetilastot päivittyvät TAK Researchin Visitory.io-palveluun, joka kerää tietoja useasta lähteestä.

Uudenmaan majoitus- ja matkailutilastot

Raporttia ladataan…

Matkailutulo ja -työllisyys Uudellamaalla

Uudenmaan liitto ja 11 uusimaalaista kuntaa ovat osallistuneet valtakunnalliseen selvitykseen matkailun aluetaloudellisista vaikutuksia maakunnassa ja Uudenmaan kunnissa. Tietoa on saatavilla esimerkiksi välittömästä matkailutulosta, palkka- ja verotuloista sekä matkailun parissa tehdyistä henkilötyövuosista. Tutkimuksen toteutti matkailun tutkimukseen erikoistunut Tutkimus- ja Analysointikeskus TAK Oy.

Yhteistutkimukseen osallistuivat Uudenmaan liiton lisäksi seuraavat kunnat: Espoo, Helsinki, Hyvinkää, Lohja, Loviisa, Nurmijärvi, Järvenpää, Porvoo, Tuusula, Vantaa ja Vihti. Alla olevista raporteista löydät tarkemmat kuvaukset selvityksessä käytetyistä aineistoista ja tutkimusmenetelmistä.

Sivu päivitetty viimeksi: 2.11.2023