Uusimaalaisten nuorten työllisyyden näkymistä keskustellaan Tulevaisuustutka-webinaarissa 24.10.

Oranssi tausta, jonka keskellä ympyrä. Ympyrän päällä valkoinen vino palkki, jossa lukee Tulevaisuustutka.

Nuorten hyvinvointiin, koulutukseen ja työllisyyteen on panostettava. Uusimaalaisten nuorten työllisyyden tulevaisuuden näkymät ovat aiheena Tulevaisuustutka-webinaarissa torstaina 24. lokakuuta klo 8.15–9.15.

Webinaarissa työ- ja elinkeinoministeriön erityisasiantuntija Reino Savolainen pitää puheenvuoron työllisyyden yleisestä kehityksestä. Kuntien näkökulmasta nuorten työllisyydestä puhuvat Helsingin kaupungin työllisyysjohtaja Annukka Sorjonen ja Mäntsälän kunnanjohtaja Hannu Laurila.

Juuri valmistunut Uudenmaan työllisyyden tiekartta 2030 näyttää askeleet kohti kestävää työllisyyttä. Nuorten hyvinvointi, kouluttautuminen ja työllistyminen sekä syrjäytymisen ehkäisy ovat mukana tiekartassa. Työllisyyden edistäminen on suuressa murroksessa, koska vuodenvaihteessa kunnat ottavat valtiolta vastuulleen työ- ja elinkeinopalvelujen järjestämisen.

Webinaarin juontaa kehittämispäällikkö Outi Ervasti Uudenmaan liitosta.

Tulevaisuustutka-webinaarisarjassa käsitellään ajankohtaisia ilmiöitä ja niiden vaikutuksia Uudellemaalle. Uudenmaan liiton järjestämät Tulevaisuustutka-webinaarit ovat avoimia kaikille maakunnan tulevaisuudesta kiinnostuneille.

Tilaisuuteen ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tilaisuuden tallenne julkaistaan Uudenmaan liiton Youtube-tilillä(Siirryt toiseen palveluun).

Tervetuloa mukaan!

Ulla-Mari Karhu

Suunnittelupäällikkö

Maakunnan yhteistyöryhmä ja ryhmän sihteeristö, työllisyys-, hyvinvointi- ja maahanmuuttoasiat, maaseudun kehittäminen