Kategoriat:

Ihmiset talvivaatteisiin pukeutuneena laivan kannella kuvia ottamassa. Meri ohuessa jäässä ja maassa lunta. Blogi

19.1.2023

Virkistyskäytön kehittäminen on yhteispeliä, jossa kaikki voittavat

Kukapa meistä ei nauttisi luonnon parantavasta alkuvoimasta! Sitä on tarjolla vuoden jokaisena päivänä, vieläpä maksutta. Luonnossa oleminen virkistää, rauhoittaa ja houkuttelee liikkumaan. Samat alueet tarjoavat elämyksiä niin asukkaille kuin koti- ja ulkomaisille matkailijoille.

Sinisiä ilmapalloja, joissa EU:n keltaiset tähdet ympyrän muodossa. Uutinen

2.1.2023

EU-hankkeiden valmisteluun tarjolla rahoitusta

Olemme avanneet rahoitushaun, jolla tuemme uusimaalaisten toimijoiden EU-hankkeiden valmistelua. Tavoitteenamme on edistää maakunnalle tärkeitä hankkeita ja nostaa Uudellemaalle saatavaa Euroopan unionin rahoituksen määrää.

Kaupunkimaisema, jossa esimerkiksi korkeita rakennuksia, laivoja ja lentokoneita. Uutinen

21.12.2022

Minne menet metropoli? Tervetuloa MetropoliAreenaan Triplaan 31.1.

Tervetuloa tiistaina 31.1. klo 15.00–17.00 mukaan suureen seudulliseen MetropoliAreenaan kuuntelemaan kiinnostavia puheenvuoroja metropolipolitiikasta ja ottamaan kantaa. Ei anneta hyvinvoinnin valua metropolista pois, vaan tehdään kestävää tulevaisuutta yhdessä. Tapahtuma järjestetään Triplassa Helsingin Pasilassa.

19.12.2022

Maakuntahallituksen päätökset 19.12.: Vaikuttaminen EU:n ennallistamisasetukseen

Maakuntahallitus kävi keskustelun EU:n ennallistamisasetuksen artiklaan 6 vaikuttamisesta ja merkitsi tilannekatsauksen tiedoksi. Tavoite luonnon monimuotoisuuden heikkenemisen pysäyttämisestä on tärkeä. Uudenmaan liitto ja Uudenmaan kunnat esittävät artiklaan 6 muutamia korjauksia kasvavien kaupunkien kestävän kehittämisen turvaamiseksi.

Uusimaa-viikko on tauolla vuonna 2023

Uudenmaan liitto on koordinoinut Uusimaa-viikkoa vuodesta 2012 lähtien. Kulttuuriasiantuntijamme jäädessä eläkkeelle myös keväinen tapahtumakimara jää tauolle ja sen tulevaisuutta pohditaan.

Kuusia kasvavaa metsää loivassa rinteessä. Artikkeli

Puupohjaisen biopolttoaineen riittävyyttä Uudellamaalla selvitetään

Metsillä on monella tavalla tärkeä rooli ilmastonmuutoksen hillinnässä ja niihin kohdistuu monia käyttöpaineita. Tietoa puupohjaisesta biopolttoaineen riittävyydestä tarvitaan tulevia ratkaisuja varten. Puupohjainen energia on merkittävin uusiutuvan energianlähde Suomessa.

Maisema merelle. Etualalla näkyy kivistä rantaa. Artikkeli

15.12.2022

LuoTo-hanke rakentaa luovien alojen kestävää tulevaisuutta

LuoTo-hankkeen tavoitteena on luoda konkreettiset askelmerkit luovien alojen siirtymälle kiertotaloudessa toimivaan, vähähiiliseen tulevaisuuteen. Luovilla aloilla tehdään jo paljon kestävyyden parantamiseksi, mutta työ on usein projektivetoista, eikä tieto liiku alojen välillä.