Uudenmaan liitto Ajankohtaista Yhteystiedot

Kaksi johtajavirkaa haussa

Puhekupla, jossa teksti johtajarekryt.

Uudenmaan liitto hakee samanaikaisesti kahta huippujohtajaa. Odotamme 7.5. asti hakijoita aluekehittämisen ja aluesuunnittelun vastuualuejohtajien virkoihin. Ilmoitushaun lisäksi rekrytoinneissa käytetään suorahakua. Virat on tarkoitus täyttää elokuun alussa.

– Nyt on harvinaislaatuinen tilanne, kun molemmille suunnittelun ja kehittämisen vastuualueillemme etsitään uusia vetäjiä. Tämä on meille valtava mahdollisuus vahvistaa palvelujamme entisestään jäsenkuntiemme sekä muiden sidosryhmien eduksi, sanoo maakuntajohtaja Tuija Telén

Vastuualuejohtajat kuuluvat Uudenmaan liiton johtoryhmään ja raportoivat suoraan maakuntajohtajalle. Telén on itsekin toiminut maakuntajohtajana vasta noin puoli vuotta, joten johtoryhmässä tulee olemaan kesälomien jälkeen varsin tuore miehitys.

Aluesuunnittelun johtajan virkaa on hoidettu väliaikaisin virkajärjestelyin yli kolme vuotta edellisen viranhaltijan jäätyä eläkkeelle. Myös aluekehittämisen johtaja eläköityi vuoden 2023 lopulla ja kevät on menty väliaikaisjärjestelyin.

Ripeällä aikataululla

Hakuaika virkoihin avautui 18. huhtikuuta, ja hakuaikaa on vajaat kolme viikkoa. Haastateltavat valitaan 10. toukokuuta mennessä. Haastattelut ja soveltuvuusarvioinnit käynnistyvät heti seuraavalla viikolla.

– Näin koviin tehtäviin löytyy varmasti erinomaisia hakijoita. Maan suurimman ja valtavan monimuotoisen maakunnan suunnittelu- ja kehittämistehtävien johtoon ei tule kovin usein tilaisuutta hakea. Uskon jopa, että paikkojen avautumista on jo odoteltu, Telén sanoo.

Maakuntahallitus valitsi huhtikuun kokouksessaan hallituksen ja valtuuston jäsenistä koostuvan kuusijäsenisen valintaryhmän, jonka tehtävänä on valmistella rekrytoinnit, toteuttaa haastattelut ja tehdä valintaesitys maakuntahallituksen käsittelyyn 10. kesäkuuta. Ryhmää vetää maakuntahallituksen puheenjohtaja Markku Markkula.

Hakuilmoitukset

Lue 18.4. julkaistuista hakuilmoituksista lisätietoja virkojen hauista:

Lisätietoja:

Markku Markkula

Maakuntahallituksen puheenjohtaja

+358 50 464 2455

Tuija Telén

Maakuntajohtaja

+358 40 801 6009

Liiton toiminnan, talouden ja hallinnon johtaminen, asioiden valmistelu maakuntahallituksen päätettäväksi.

Palvelee myös ruotsiksi

Tapaamisvaraukset: assistentti Hanne Koljonen, puh. +358 40 552 3152

Inka Tikkanen

Hallintojohtaja