Avoimet työpaikat

Haemme aluesuunnittelun johtajaa

Haemme aluesuunnittelun johtajaa.

Aluesuunnittelun vastuualueen johtaja johtaa maakunnan alueiden käytön suunnittelutyötä Uudenmaan kilpailukyvyn vahvistamiseksi, alue- ja yhdyskuntarakenteen eheyttämiseksi, maankäytön ja liikenteen yhteensovittamiseksi sekä ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi ja siihen sopeutumiseksi.

Etsimme kokenutta strategisesti ajattelevaa, näkemyksellistä, innostavaa ja tulevaisuusorientoitunutta johtajaa, jolla on kyky uudistaa ja uudistua. Odotamme hakijalta maankäytön suunnittelun syvällistä tuntemusta ja vahvaa näyttöä verkostojohtamisesta sekä kykyä aktiiviseen edunvalvontatyöhön kuntien, valtion, EU:n ja kansainvälisten sidosryhmien suuntiin. Tehtävässä menestyminen edellyttää myös syvällistä julkishallinnon tuntemusta. Kaavan laatijan pätevyys, ylimmän johdon johtamiskokemus sekä käytännön kokemus kansainvälisestä yhteistyöstä ovat tehtävässä eduksi.

Aluesuunnittelun vastuualueen johtaja vahvistaa Uudenmaan roolia kansainvälisenä toimijana. Arvostamme erinomaisia vuorovaikutus- ja neuvottelutaitoja, kykyä viedä asioita eteenpäin rakentavasti yhdessä toimien sekä kykyä proaktiiviseen, luottamusta rakentavaan viestintään.

Viran kelpoisuusehtoina on käytännössä osoitettu johtamiskokemus, ylempi korkeakoulututkinto, työkokemus kaavoitustehtävistä, kokemus kunnallisen tai seudullisen organisaation maankäytön suunnittelutehtävistä sekä sujuva suullinen ja kirjallinen englannin ja tyydyttävä ruotsin kielen taito.

Aluesuunnittelun vastuualueen johtajan virka on voimassa toistaiseksi ja se täytetään 1.8.2024 alkaen tai sopimuksen mukaan. Virkaan sovelletaan kuuden kuukauden koeaikaa. Ennen viran vastaanottamista valitun henkilön on esitettävä hyväksytty lääkärintodistus terveydestään.

Virkaa haetaan jättämällä hakemus palkkatoivomuksineen Kuntarekryn kautta osoitteessa kuntarekry.fi (työavain UUD-02-1-24)(Siirryt toiseen palveluun) 7.5.2024 kello 16.00 mennessä. Haastattelut pidetään viikolla 20 ja soveltuvuusarviot heti sen jälkeen. Viran täytössä käytetään apuna rekrytointiyhteistyökumppania.

Markku Markkula

Maakuntahallituksen puheenjohtaja

Tuija Telén

Maakuntajohtaja

Liiton toiminnan, talouden ja hallinnon johtaminen, asioiden valmistelu maakuntahallituksen päätettäväksi.

Palvelee myös ruotsiksi

Tapaamisvaraukset: assistentti Hanne Koljonen, puh. +358 40 552 3152

Inka Tikkanen

Hallintojohtaja

Yleis-, talous- ja henkilöstöhallinnon johtaminen, päätöksenteon tuki, Uudenmaan liiton strategia

Palvelee myös ruotsiksi

Uudenmaan liitto

Uudenmaan liitto on maakunnan strateginen suunnittelija, aluekehitystoimien yhteen sovittaja, maakuntakaavoittaja ja edunvalvoja. Rakennamme tulevaisuutta 1,8 miljoonan asukkaan metropolimaakunnassa. Liiton strategiset kärjet kohdistuvat ilmastotoimiin, tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoimintaan sekä työllisyyteen. Valtaosaa tehtävistämme ohjaavat aluekehittämislaki sekä maankäyttö- ja rakennuslaki. Meillä työskentelee yhteensä noin 90 asiantuntijaa Helsingissä ja Brysselissä.