TEPA24 Uusimaa -hanke järjestää kuukausittain tapahtumia sidosryhmille.

Tulevat tapahtumat

Järjestämme yhdessä ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKEn kanssa tilaisuuden keskustakirjasto Oodin Maijansalissa tiistaina 18. kesäkuuta klo 9-15.

Menneet tapahtumat

Järjestämme Tepassa tapahtuu live -tilaisuuden torstaina 6.6. kello 13.00–15.30 Teamsin välityksellä. Tilaisuus on jatkoa työllisyysalueiden aamuisille yhteistyökeskusteluille TEM:n ja Uudenmaan ELY:n kanssa.

Yleisen tilannekuvan lisäksi iltapäivän aikana kuullaan hankkeen temaattisten ryhmien ajankohtaisia ja kiinnostavia nostoja. Aiheina ovat työnantaja- ja yrityspalvelut, kotoutuminen ja maahanmuutto, oppilaitosyhteistyö, hankinta-yhteistyötä ja viestintä.

Aika: Torstai 6.6.2024 kello 13–15.30
Paikka: Teams

13.00 Tilaisuuden avauspuheenvuoro
TEPA24 Uusimaa -hankkeen projektipäällikkö Anne Laitinen

13.10 TE-uudistuksen tilannekuvaa
Vento & Pernu työllisyys Oy:n erityisasiantuntija Eetu Pernu

13.30 Kohti parempaa yritys- ja työnantajayhteistyötä
Uudenmaan liiton kehittämispäällikkö Outi Ervasti & kommenttipuheenvuoro Lohjan yrityspalvelupäällikkö Mika Hämeenniemi

13.50 Ajankohtaista kotoutumisesta
TEPA24 Uusimaa -hankkeen projektipäällikkö Anne Laitinen Anne Laitinen, kommenttipuheenvuoro Tuusulan maahanmuutto- ja työllisyysasioiden päällikkö Laura Knuutila

14.10–14.15 Tauko

14.15 Hankintayhteistyö
Porvoon hankinta-asiantuntija Marja-Leena Virta

14.35 Inspiraatiopuheenvuoro verkostomaisesta työtavasta
Kasvun Katalyytti Oy:n konsultti Kirsi Elina Kallio

14.55 Viestinnän terveiset
Lohjan työllisyyskoordinaattori Anna Lehmuskoski & TEPA24 Uusimaa -hankkeen viestintäasiantuntija Antti Kettunen

15.15–15.30 Tilaisuuden loppusanat
Uudenmaan liiton kehittämispäällikkö Outi Ervasti

Tilaisuuden juontaa TEPA24 Uusimaa -hankkeen viestintäasiantuntija Antti Kettunen.

Miten alustatalous tulisi ottaa huomioon, kun työ- ja elinkeinopalveluiden järjestämisvastuu siirtyy työllisyysalueille? Millaisia mahdollisuuksia ja sudenkuoppia alustatalous tarjoaa työmarkkinoille tuleville? Aiheesta keskustellaan Tulevaisuustutka-webinaarissa torstaina 30. toukokuuta kello 8.15–9.00.

Webinaarin aluksi Työterveyslaitoksen tutkimuspäällikkö Laura Seppänen johdattaa aamun teemaan. Seppäsen alustusta kommentoimaan saapuvat Helsingin yliopiston maailmanpolitiikan yliopistonlehtori ja kirjailija Matti Ylönen sekä Uudenmaan ELY-keskuksen maahanmuuttopäällikkö Jaana Suokonautio.
Tilaisuuden juontaa viestinnän asiantuntija Antti Kettunen, joka työskentelee TE-palvelujen uudistusta tukevassa TEPA24 Uusimaa -hankkeessa.

Tulevaisuustutka-webinaarisarjassa käsitellään ajankohtaisia ilmiöitä ja niiden vaikutuksia Uudellemaalle. Uudenmaan liiton järjestämät webinaarit ovat avoimia kaikille maakunnan tulevaisuudesta kiinnostuneille. Tilaisuuteen ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tallenne julkaistaan Uudenmaan liiton Youtube-tilillä(Siirryt toiseen palveluun).

Yhteistyö Rikosseuraamuslaitoksen (RISE) kanssa ti 14.5. klo 9–10.30
Johtava asiantuntija Annika Kähkönen, TE-toimisto ja Anne Raivisto, RISE. Lisätietoa infotilaisuudesta ja ilmoittautuminen tästä!

Työvoimakoulutuksen info työllisyysalueille ma 20.5. klo 12–15
VOS-koulutukset: Hannele Paunio ja Johanna Pesola, yhteishankinta-, F.E.C- ja yrittäjyyskoulutukset: Reina Nissilä ja Kirsi Leskinen, (55+muutosturvakoulutus, vain maininnan tasolla, viittaus lakiin: Mira Piironen).

Työttömyysetuudella tuettu omaehtoinen opiskelu ja palvelun järjestämiseen liittyvä käytäntö Uudenmaan TE-toimistossa ti 21.5. klo 12–14
Zane Balode, omaehtoisen opiskelun johtava asiantuntija Uudenmaan TE-toimisto.

Palkkatukiasiantuntijan tehtävän esittely työllisyysalueille ke 22.5. klo 12–15
Johtava asiantuntija Neea Salonen ja asiantuntijat Sonja Ilander ja Minna Teittinen.

Työolosuhteiden järjestelytuen info työllisyysalueille to 23.5. klo 13–14.30
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen.

Vieraskielisten koulutuspalveluiden info työllisyysalueille ma 27.5. klo 12.00–15.00
Koulutusten hallinnoimisen asiantuntijuuteen liittyvät erityispiirteet, S2-tuettujen koulutusten hallinnoiminen ja työpaikkasuomi ja työpaikkaruotsi palveluhankinta: johtava asiantuntija Eija Immonen, kotoutumiskoulutusten hallinnoiminen pääkaupunkiseudulla ja kehyskunnissa: asiantuntija Pirjo Malmberg.

Sivu päivitetty viimeksi: 10.6.2024