Kestävyysmurros tehdään yhdessä – toukokuussa kaksi kiinnostavaa webinaaria

Itämeren alueen yhteistyöhanke We make transition! järjestää 9. ja 25. toukokuuta kaikille avoimet englanninkieliset webinaarit. Ensimmäinen keskittyy murrosareena-prosessiin, toinen vaihtoehtoisiin talousmalleihin.

Englanninkielisissä webinaareissa kuullaan huippupuhujia, ja ne ovat avoimia kaikille aiheista kiinnostuneille. Webinaarit järjestetään Zoomin välityksellä. Lue alta lisää ja ilmoittaudu mukaan!

Murrosareena ti 9.5. klo 13–15.30

Ensimmäisen webinaarin aiheena on murrosareenan toteuttaminen kestävyysmuutoksen edistämisessä. Murrosareena-metodia voidaan käyttää yhteiskunnan eri toimijoiden osallistamisessa. Webinaarissa kuullaan esimerkkejä toteutuneista murrosareenoista ja niiden opeista.

Pääpuhujina ovat Derk Loorbach Dutch Research Institute for Transitions DRIFT:ista sekä Jani Lukkarinen Suomen ympäristökeskus SYKE:stä.

Vaihtoehtoiset talousmallit to 25.5. klo 12–14

Toisen webinaarin aiheena on vaihtoehtoiset talousmallit ja niiden soveltaminen käytännössä. Vaihtoehtoisilla talousmalleilla tarkoitetaan malleja, jotka eivät pohjaudu talouskasvun tavoittelemiseen. Yhtenä esimerkkinä webinaarissa esitellään hyvinvointitalouden malli.

Pääpuhujana on Katherine Trebeck Wellbeing Economy Alliancesta.

We make transition! -hanketta rahoittaa EU:n Interreg Itämeren alueen ohjelma. Sen tavoitteena on tunnistaa ja vahvistaa kansalaisyhteiskunnan eri toimijoiden roolia vihreässä siirtymässä. Hankkeessa on mukana 11 partneria kuudesta Itämeren alueen maasta. Pääpartneri on Suomen Itämeri-instituutti, ja Uudenmaan liitto on yksi hankkeen osatoteuttajista. Lue lisää hankkeesta

Miranda Sundholm

Projektipäällikkö