Maakuntahallituksen päätökset 10.6.: johtajavalinnat

Uudenmaan maakuntahallitus kokoontui maanantaina 10. kesäkuuta. Maakuntahallitus päätti johtajien valinnoista Uudenmaan liiton aluekehittämisen ja aluesuunnittelun vastuualueille. Aluekehittämisen johtajan virkaan valittiin Eero Venäläinen ja aluesuunnittelun johtajan virkaan Mari Siivola.

Kokousasiat ja linkit esityslistaan

Aluekehittämisen vastuualueen johtajan viran täyttäminen(Siirryt toiseen palveluun)
Ulla Kaukola (sd, Vantaa) esitti asiassa suljettua lippuäänestystä. Äänestyksessä Eero Venäläinen sai 11 ääntä ja Anne Karjalainen 4 ääntä. Eero Venäläinen tuli valituksi.

Aluesuunnittelun vastuualueen johtajan viran täyttäminen(Siirryt toiseen palveluun)
Ulla Kaukola (sd, Vantaa) esitti asiassa suljettua lippuäänestystä. Äänestyksessä Mari Siivola sai 13 ääntä ja Ilona Mansikka 2 ääntä. Mari Siivola tuli valituksi.

Lausunto Y9 Lohjan taajamaosayleiskaavasta, valmisteluvaihe(Siirryt toiseen palveluun)
Hyväksyttiin päätösesityksen mukaan.

Lausunto Senkkerin luoteisosan ympäristölupa-, maa-aineslupa- ja toiminnan aloittamislupahakemuksesta(Siirryt toiseen palveluun)
Hyväksyttiin päätösesityksen mukaan.

Johtajien antamat lausunnot(Siirryt toiseen palveluun)
Hyväksyttiin päätösesityksen mukaan.

Rahoituspäätös hankkeelle AKKE24024 Hanke- ja investointisuunnitelma liittyen Tallinna-tunnelin jatkosuunnitteluun, vaikutusten arviointiin ja brändäämiseen(Siirryt toiseen palveluun)
Hyväksyttiin päätösesityksen mukaan.

Alueiden Kestävän kasvun ja elinvoiman tukeminen (AKKE) kevään 2024 rahoitushaun tulokset tiedoksi(Siirryt toiseen palveluun)
Hyväksyttiin päätösesityksen mukaan.

Eura 2021 -järjestelmän toimivuutta koskeva kannanotto ja huolenilmaus(Siirryt toiseen palveluun)
Hyväksyttiin päätösesityksen mukaan.

Polis-verkostoon liittyminen(Siirryt toiseen palveluun)
Hyväksyttiin päätösesityksen mukaan.

Etelä-Suomen liikennestrategian päivitys tiedoksi(Siirryt toiseen palveluun)
Hyväksyttiin päätösesityksen mukaan.

Maakuntahallituksen toimivaltaan kuuluvien hankintojen valmistelu- ja päätöksentekoprosessin vahvistaminen(Siirryt toiseen palveluun)
Päätettiin yksimielisesti palauttaa uudelleen valmisteltavaksi.

Uudenmaan liiton Interreg-tehtävien päivitetty hallinnointikuvaus tiedoksi(Siirryt toiseen palveluun)
Hyväksyttiin päätösesityksen mukaan.

Helsinki EU Officen uudistettu sopimusmalli(Siirryt toiseen palveluun)
Päätettiin yksimielisesti jättää pöydälle.

Viranhaltijoiden päätökset(Siirryt toiseen palveluun)
Maakuntajohtaja lisäsi kokouksessa päätösesitykseen uuden kohdan:
Maakuntahallitus päättää merkitä tiedoksi, että maakuntahallituksen puheenjohtaja on 9.6.2024 ilmoittanut käyttävänsä otto-oikeutta maakuntajohtajan päätökseen § 66/2024 3.6.2024 / ”Hangzhoussa ja Zhejiangin maakunnassa toteutettava paikallinen asiantuntijapalvelu Uudenmaan Kiina-yhteistyön toteuttamiseksi; puitejärjestelyn perustaminen”, ja palauttaa päätöksen valmisteluun.
Hyväksyttiin muutetun päätösesityksen mukaan.

Maakuntajohtajan ajankohtaiskatsaus(Siirryt toiseen palveluun)
Hyväksyttiin päätösesityksen mukaan.

Valmistuneet julkaisut(Siirryt toiseen palveluun)

Ilmoitusasioita(Siirryt toiseen palveluun)
Hyväksyttiin päätösesityksen mukaan.

Kokousaikataulu tiedoksi(Siirryt toiseen palveluun)

Markku Markkula

Maakuntahallituksen puheenjohtaja

Tuija Telén

Maakuntajohtaja

Liiton toiminnan, talouden ja hallinnon johtaminen, asioiden valmistelu maakuntahallituksen päätettäväksi.

Palvelee myös ruotsiksi

Tapaamisvaraukset: assistentti Hanne Koljonen, puh. +358 40 552 3152

Pöytäkirjanpitäjä:

Inka Tikkanen

Hallintojohtaja

Yleis-, talous- ja henkilöstöhallinnon johtaminen, päätöksenteon tuki, Uudenmaan liiton strategia

Palvelee myös ruotsiksi

Päätöksenteko