Tulevaisuustutkassa 30.5. tarkastellaan alustatalouden vaikutuksia muuttuviin työ- ja elinkeinopalveluihin

Oranssi tausta, jonka keskellä ympyrä. Ympyrän päällä valkoinen vino palkki, jossa lukee Tulevaisuustutka.

Miten alustatalous tulisi ottaa huomioon, kun työ- ja elinkeinopalveluiden järjestämisvastuu siirtyy työllisyysalueille? Millaisia mahdollisuuksia ja sudenkuoppia alustatalous tarjoaa työmarkkinoille tuleville? Aiheesta keskustellaan Tulevaisuustutka-webinaarissa torstaina 30. toukokuuta klo 8.15–9.00.

Alustatalous tarkoittaa liiketoimintamallia, jossa yritys perustaa sovelluksen tai verkkosivun, jolla yksityishenkilöt ja yritykset voivat tarjota ja ostaa tuotteita ja palveluita. Webinaarin aluksi Työterveyslaitoksen tutkimuspäällikkö Laura Seppänen johdattaa aamun teemaan. Seppäsen alustusta kommentoivat Helsingin yliopiston maailmanpolitiikan yliopistonlehtori ja kirjailija Matti Ylönen sekä Uudenmaan ELY-keskuksen maahanmuuttopäällikkö Jaana Suokonautio.

Tilaisuuden juontaa viestinnän asiantuntija Antti Kettunen, joka työskentelee TE-palvelujen uudistusta tukevassa TEPA24 Uusimaa -hankkeessa Uudenmaan liitossa.

Tulevaisuustutka-webinaarisarjassa käsitellään ajankohtaisia ilmiöitä ja niiden vaikutuksia Uudellemaalle. Uudenmaan liiton järjestämät Tulevaisuustutka-webinaarit ovat avoimia kaikille maakunnan tulevaisuudesta kiinnostuneille.

Tilaisuuteen ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tilaisuuden tallenne julkaistaan Uudenmaan liiton Youtube-tilillä(Siirryt toiseen palveluun).

Tervetuloa mukaan!

Antti Kettunen