Drick vårkaffe i sällskap!

Låt oss träffas, småprata och dricka en kopp kaffe eller té den 21 maj 2024 våren och Nylandsdagen till ära.

Vi utmanar nyländska kommuner, välfärdsområden, föreningar, församlingar och företag till att ordna gemensamma kaffestunder. En kaffestund kan ordnas på arbetsplatsen eller tillsammans med boende på vårdhem och klienter i dagverksamhet. Det går också bra att dricka kaffe hemma, gläd till exempel din vän eller granne med inbjudan. Stilen är fri.

Samtalsämnen kan hittas till exempel från broschyren Information om Nyland (pdf)(Öppnas i nytt fönster) som kan fungera som ett underlag för en lekfull frågesport. Ha en trevlig kaffestund!

Dela dagens stämningar i sociala medier #nylandsdagen eller #uusimaapäivä

Material för anordnare

Skriv ut materialet för Nylandsdagens vårkaffe nedan:

Delta i utlottningen av Museikort

Vi lottar ut fem Museikort Nylandsdagen till ära. Med ett Museikort (värde 79 €) har du en möjlighet att besöka de mest intressanta kulturobjekten runt om i Nyland och Finland i ett år. Utlottningen är öppen för alla som deltar i Nylandsdagen. Fyll i blanketten via länken nedan senast den 21 maj 2024. Vi informerar vinnarna personligen.

Sidan uppdaterad senast: 4.4.2024