Nylands förbund Aktuellt Kontaktuppgifter

Gör en vårutflykt i naturen!

På Nylandsdagen den 21 maj 2024 görs utflykter i närnaturen för att bonga nyländska blommor, djur och vårtecken.

Vi utmanar nyländska daghem och lågstadieskolor till att ordna vårutflykter. Det är också möjligt att gå på en utflykt med den egna familjen. Gör en utflykt till exempel till närskog, park eller bakgård och fyll matsäcken till exempel med saft och kex.

Skriv ut en rolig bingobricka (Bonga i naturen, pdf(Öppnas i nytt fönster)) för små utflyktsdeltagare, som kan färgläggas. I bingobrickan kan man anteckna egna observationer. Ha det trevligt i naturen!

Dela dagens stämningar i sociala medier #nylandsdagen eller #uusimaapäivä

Material för anordnare

Skriv ut materialet för Nylandsdagens vårutflykt nedan:

Delta i utlottningen av Museikort

Vi lottar ut fem Museikort Nylandsdagen till ära. Med ett Museikort (värde 79 €) har du en möjlighet att besöka de mest intressanta kulturobjekten runt om i Nyland och Finland i ett år. Utlottningen är öppen för alla som deltar i Nylandsdagen. Fyll i blanketten via länken nedan senast den 21 maj 2024. Vi informerar vinnarna personligen.

Sidan uppdaterad senast: 4.4.2024