Kokemuksia ja keskustelua keinoista kestävämpään rakentamiseen – Tervetuloa Ilmastoverstaaseen 18.8.

Taustalla metsää, johon aurinko paistaa kajoten. Ilmastoverstas-teksti ja kaksi puhekuplaa.

Uudessa Ilmastoverstas-tapahtumasarjassa pääsemme keskustelemaan käytännön työssä testatuista keinoista edistää ilmastotyötä eri sektoreilla ja yhteiskehittämään ilmastotoimia. Keskustelua pohjustetaan esimerkeillä kuntien onnistuneista ilmastohankkeista ympäri Suomen, Uuttamaata painottaen.

Ilmastoverstaat käynnistyvät Teamsissa torstaina 18.8. klo 9–11, jolloin aiheena on kestävän rakentamisen edistäminen. Keskustelua alustavat Lohjan ja Järvenpään kaupungit omien esimerkkiensä kautta. Järvenpään kaupungilta keskustelua avaavat Eira Linko ja Maria Suutari-Jääskö puurakentamista edistävien kaavoituskäytäntöjen selvittelyn ja pilottikohteiden pohjalta. Lohjan kaupungilta Jenna Kotilehto kertoo ilmastonäkökulman vahvistamisesta vuoden 2021 asuntomessualueen suunnittelussa ja rakentamisessa.

Tapahtumassa mietitään tapoja hyödyntää esiteltyjä esimerkkejä oman kunnan toiminnassa. Keinojen valitsemisessa ja eteenpäin viemisessä tukena ovat Uudenmaan liiton asiantuntijat.

Ilmastoverstaat on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat konkreettisia esimerkkejä ja tukea ilmastonäkökulman edistämiseen omassa työssään. Kutsua saa mielellään jakaa. Seuraava Ilmastoverstas järjestetään tiistaina 20.9. klo 9–11. Silloin pureudutaan kestäviin hankintoihin.

Ilmastoverstaat järjestetään Canemure- ja SILTA-hankkeiden tuella. Silta-hanke toteutetaan ympäristöministeriön tuella.

Tervetuloa mukaan!

Simo Haanpää

Ilmastoasiantuntija

Ilmastonmuutoksen sopeutuminen ja muutoksen hillintä, Canemure- ja Regions4Climate-hankkeet

Pia Tynys

Johtava ilmastoasiantuntija

Uudenmaan ilmastotyö, vihreä siirtymä, Hiilineutraali Uusimaa -tiekartta

hiilineutraalisuomi.fi ja Canemure. LIFE16 IPC/FI/000002. Life-IP Canemure-Finland. Canemure-hanke on saanut rahoitusta Euroopan Unionin Life-ohjelmasta.

IlmastoTapahtumat