Olemme mukana Uuden ajan rakentamisen festivaalilla Keravalla 26.7.–7.8.

URF - Uuden ajan rakentamisen festivaali 26.7.-7.8. Kerava, Kivisilta.

URF on uudenlainen kaupunkitapahtuma, joka esittelee kestävää rakentamista, asumista ja elämäntapaa Keravan kartanon ympäristössä. Tule teltallemme tutustumaan uusimaalaiseen kiertotaloustoimintaan koko tapahtuman ajan. Tapaat meidät myös muotoilutyöpajassa ja ammattilaisaamussa elokuun alussa.

– Uusi, innostava tapahtuma istuu hyvin meille tärkeisiin teemoihin ja samalla meillä on mahdollisuus esitellä hienoja kiertotaloushankkeitamme suurelle yleisölle. Ammattilaisaamu puolestaan tarjoaa kaavoittajille ajatuksia, inspiraatiota ja verkostoja, kertoo Uudenmaan liiton aluesuunnittelun johtaja Paula Autioniemi.

Teltan täydeltä kiertotalousasiaa, muotoilutyöpaja 3.8.

Uudenmaan liitolla on festivaalialueella oma teltta. Tule tervehtimään meitä, tutustumaan uusimaalaiseen kiertotaloustoimintaan ja testaamaan Uusimaa-tietouttasi. Olemme paikalla koko tapahtuman ajan. Lauantaina 3.8. teltalla järjestetään lapsille suunnattu muotoilutyöpaja.

Aleksi Rastas avaa ammattilaisaamun 2.8.

Olemme mukana myös osana festivaaleja järjestettävässä ammattilaisaamussa perjantaina 2. elokuuta kello 9–12. Sen teemana on Uuden ajan kaupungit ja maankäytön ekologinen siirtymä. Ammattilaisaamun teemat linkittyvät uuden, vihreän siirtymän vaihemaakuntakaavan hahmotteluun sekä Uudenmaan kiertotalous- ja ilmastotyöhön. Tilaisuus on kohtaamispaikka alan ammattilaisille, päättäjille ja aiheesta muuten kiinnostuneille.

Uudenlainen tapahtuma luo oivat puitteet mielenkiintoisille keskusteluille ja evästyksille sekä Uudenmaan että kuntien kehittämistyöhön. Aamun keynote-puhujana on MUUANin ja Uusi kaupunki -kollektiivin Aleksi Rastas. Inspiroivien aiheiden lisäksi tarjolla on lähiruoka-aamiainen. Olemme kutsuneet tilaisuuteen kaavoituksen sidosryhmiämme, mutta myös muilla on mahdollisuus ostaa lippuja elokuun ammattilaisaamuihin.

Aamiainen

Keynote: Kaupunki huomenna

• MUUANin ja Uusi kaupunki -kollektiivin Aleksi Rastas

Uuden ajan kaupunkeja ja maankäytön ekologista siirtymää kommentoivat puheenvuoroissaan asiantuntija-alustajat

• Uudenmaan liiton tervehdys, va. aluesuunnittelujohtaja Paula Autioniemi
  • Kestävä uudistuminen elinvoiman moottorina, Hangon kaupunginjohtaja Petra Ståhl
  • Case: Uusi kukoistus käyttötarkoituksen muutoksen myötä, Keravan kaupunkisuunnittelujohtaja Pia Sjöroos

Keskustelutilaisuus: Uuden ajan kaupungit ja maankäytön ekologinen siirtymä

Tilaisuuden moderaattorina toimii johtava ilmastoasiantuntija Pia Tynys Uudenmaan liitosta. Sisältökumppaninamme aamun ohjelman rakentamisessa on KUUMA-seutu.

URF

Uuden ajan rakentamisen festivaali järjestetään Keravan Kivisillassa 26.7.–7.8.2024. Keravan kaupungin järjestämä tapahtuma tarjoaa puitteet kestävän elämän kokeiluihin antaen ideoita ja ratkaisumalleja tulevaisuuden asumiseen. Tapahtuma-alueelle on iltakonsertteja lukuun ottamatta vapaa pääsy.

Miranda Sundholm

Projektipäällikkö

We Make Transition -hanke, Baltic Sea Region -ohjelman kansallinen viestintä

Palvelee myös ruotsiksi

Heidi Koponen

Maakunta-arkkitehti

Aluesuunnittelun kansainväliset verkostot. Kaavoituksen aluevastuu: Hanko, Inkoo, Karkkila, Kirkkonummi, Lohja, Nurmijärvi, Raasepori, Siuntio, Vihti.