Uudenmaan liitto Ajankohtaista Yhteystiedot

Olemme mukana Uuden ajan rakentamisen festivaalilla Keravalla 26.7.–7.8.

URF - Uuden ajan rakentamisen festivaali 26.7.-7.8. Kerava, Kivisilta.

URF on uudenlainen kaupunkitapahtuma, joka esittelee kestävää rakentamista, asumista ja elämäntapaa Keravan kartanon ympäristössä. Tule teltallemme tutustumaan uusimaalaiseen kiertotaloustoimintaan koko tapahtuman ajan. Tapaat meidät myös muotoilutyöpajassa ja ammattilaisaamussa elokuun alussa.

– Uusi, innostava tapahtuma istuu hyvin meille tärkeisiin teemoihin ja samalla meillä on mahdollisuus esitellä hienoja kiertotaloushankkeitamme suurelle yleisölle. Ammattilaisaamu puolestaan tarjoaa kaavoittajille ajatuksia, inspiraatiota ja verkostoja, kertoo Uudenmaan liiton aluesuunnittelun johtaja Paula Autioniemi.

Teltan täydeltä kiertotalousasiaa, muotoilutyöpaja 3.8.

Uudenmaan liitolla on festivaalialueella oma teltta. Tule tervehtimään meitä ja tutustumaan uusimaalaiseen kiertotaloustoimintaan, olemme paikalla koko tapahtuman ajan. Lauantaina 3.8. teltalla järjestetään lapsille suunnattu muotoilutyöpaja.

Aleksi Rastas avaa ammattilaisaamun 2.8.

Olemme mukana myös osana festivaaleja järjestettävässä ammattilaisaamussa, jonka teemana on Uuden ajan kaupungit ja maankäytön ekologinen siirtymä. Aamun keynote-puhujana on MUUANin ja Uusi kaupunki -kollektiivin Aleksi Rastas. Olemme kutsuneet tilaisuuteen kaavoituksen sidosryhmiämme, mutta myös muilla on mahdollisuus ostaa lippuja elokuun ammattilaisaamuihin.

URF

Uuden ajan rakentamisen festivaali järjestetään Keravan Kivisillassa 26.7.–7.8.2024. Keravan kaupungin järjestämä tapahtuma tarjoaa puitteet kestävän elämän kokeiluihin antaen ideoita ja ratkaisumalleja tulevaisuuden asumiseen. Tapahtuma-alueelle on iltakonsertteja lukuun ottamatta vapaa pääsy.

Lisätietoja:

Venla Virkamäki

EU-erityisasiantuntija

+358 40 619 4133

Uudenmaan tutkimus- ja innovaatiotyön kehittäminen ja kansainvälinen markkinointi, älykkään erikoistumisen strategia, EU-yhteistyö

Heidi Koponen

Maakunta-arkkitehti

+358 44 555 2342

Aluesuunnittelun kansainväliset verkostot. Kaavoituksen aluevastuu: Hanko, Inkoo, Karkkila, Kirkkonummi, Lohja, Nurmijärvi, Raasepori, Siuntio, Vihti.